|
|
|
||
Following course of the Czech Language Methodology I. The aim is theoretical and practical analysis of the teaching matter, attempt to contribute to development of self-reflection of the students in their teaching attempts, construction of concrete teaching performances.
Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2023)
|
|
||
Přímá výuka: 0/3, celkem 36 hod. Příprava na výuku: 72 hod. Příprava na klasifikovaný zápočet: 24 hod. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Požadavky k zakončení předmětu: Průběžné plnění úkolů zadávaných vyučujícím. Absolvování minimálně jednoho úspěšného samostatného výstupu ve zvoleném ročníku ZŠ. Úspěšné zvládnutí zápočtového testu, pokud ho vyučující zadá. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (27.01.2024)
|
|
||
Povinná: HÁJKOVÁ, E. Komunikační činnosti a jejich cíle. Praha: PedF UK, 2008. LIPTÁKOVÁ, Ľ. a kol. Integrovaná didaktika slovenského jazyka a literatury preprimárnevzdelávanie. Prešov: PU v Prešově, PedF, 2011, 580 s. Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání platný od 1. 9. 2013. [online]. [cit. 2014-04-17]. Dostupné z www: Učebnice českého jazyka pro 1. st. ZŠ - aktuálně užívané řady učebnic na ZŠ. ŠEBESTA, K. Od jazyka ke komunikaci. Praha 1999. HÁJKOVÁ, E., BABUŠOVÁ, G., HEJLOVÁ, H., HÖFLEROVÁ, E., JANOVEC, L., KUCHARSKÁ, A. Čeština ve škole 21. století – IV. Výzkum edukačních podmínek jazykových jevů. Praha: PedF UK, 2014. HÁJKOVÁ, E. Kapitoly z didaktiky českého jazyka na 1. stupni ZŠ. Praha: Pedf UK, 2021. Doporučená: BABUŠOVÁ, G. Evoluce komunikačních činností v teorii a praxi. Praha: PedF UK, 2014. PALENČÁROVÁ, J., KESSELOVÁ, J., KUPCOVÁ, J. Učíme slovenčinukomunikačne a zážitkovo. Bratislava: SPN Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Požadavky a pokyny od dr. G.Babušové: Veškeré informace budou zaslány emailem do 25.2. 2024, před zahájením LS a upřesněny na 1.setkání. Odvezdání příprav a reflexe dle pokynů do 17.5.2024. Praxe bude probíhat na ZŠ Jeseniova, Jeseniova 96/2400, Praha 3, zast. Biskupcova, tram. 9,11,5, 19 nebo bus 133. /žlutá budova se zeleným plotem/ Obsah seminářů ve výukových blocích: 1. Úvod do psychodidaktiky předmětu – zásady, přístup k vyuč. obsahu, obsahová analýza učiva, rozpracování do didaktických situací a jejich řešení, zapracování do příprav na konkrétní výtupy na fakultní škole. 2. Alternativní řešení osnování učiva a učitelovy práce v jazykové a komunikační výchově v českém jazyku – možnosti temat. plánů ve vztahu k ŠVP, ověřování vlastních koncepcí ve výstupech na fakultní škole. 3. Koncepce učitelovy práce, příprava a realizace hodiny ČJ na 1. stupni ZŠ. Variantnost přípravy na hodinu. Výstupy na fakultní škole a jejich reflexe. 4. Způsoby rozvoje komunikační kompetence žáka mladšího školního věku–didaktické situace a jejich řešení, aplikace v konkrétních výstupech na fakultní škole. 5. Propojení vyučovacího obsahu jazykové a komunikační výchovy – vztah gramatiky k porozumění textu, didaktické situace v komunikační výchově a jejich řešení. 6. Možnosti realizace inkluze v hodinách češtiny na 1. st. ZŠ. Základní rozdělení hodinové dotace seminářů celkem: 1/3 teoret. základ řešené problematiky, 1/3 aplikace, mikrovýstupy, reflexe řešení didakt. situací, 1/3 konkrétní výstupy na fakultních školách a jejich reflexe. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|
|
||
Studenti se zapisují do paralelek: pondělní skupina - vede dr. Zemanová, ZŠ Voršilská, Praha 1, praxe + seminář od 5. vyuč. hod. úterý - vede dr. Babušová, 1 skupina v lichém týdnu + 1 skupina v sudém týdnu, ZŠ Jeseniova, Praha 3, od 1. vyuč. hod. čtvrtek - vede doc. Chejnová, 1 skupina, ZŠ Drtinova, Praha 5, od 1. vyuč. hod. - vede Mgr. Vršecká, 1 skupina , ZŠ Drtinova, Praha 5, Od 1. vyuč. hod. - vede Dr. Martáková Styblíková, 1. skupina v lichém týdnu + 1 skupina v sudém týdnu, ZŠ V Remízku, Praha 5 (Barrandov), vždy od 2. vyuč. hod. Last update: Hájková Eva, doc. PhDr., CSc. (26.01.2024)
|