|
|
|
||
Students interpret the principles of inclusive multidimensional didactics on the examples of teaching heterogeneous classes.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Studující získá znalosti principů inkluzivní multidimenzionální didaktiky a naučí se je interpretovat na příkladech výuky heterogenních tříd. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 120 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 12 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 30 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění úkolů a příprava na semináře 16 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka proběhne kontaktně, v případě zpřísnění protiepidemických opatření na UK bude převedena do formátu online v MS Teams. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Zpracování a prezentace úkolu na vybrané téma. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (28.01.2024)
|
|
||
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Společné vzdělávání orientované na posílení kompetencí učitelů a žáků v inkluzivním prostředí školy. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8757-6, s. 29-112. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6678-6, s. 219-249. HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3070-7. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole. Teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6527-7 LUKÁŠOVÁ, H. Kvalita života dětí a didaktika. Praha, Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-784-8. NOVOTNÝ, P., POL, M., RABUŠICOVÁ, M. Demokracie ve škole. Brno:Masarykova univerzita, 2006, ISBN 80-210-4210-9. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2013, ISBN 978-80-262-0367-4. TANNENBERGEROVÁ, M. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: WoltersKluwer, 2016, ISBN 978-80-7552-008-1. ZILCHER, L., SVOBODA, Z. Inkluzivní vzdělávání. Efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: GradaPublishing, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6. EVROPSKÁ AGENTURA PRO ROZVOJ SPECIÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ. Profil inkluzivního učitele, Odense, Dánsko: Evropská agentura pro rozvoj speciálního vzdělávání, 2012, ISBN 978-87-7110-338-0, dostupné online zhttps://www.european-agency.org/sites/default/files/profile_of_inclusive_teachers_cs.pdf .
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (16.01.2020)
|
|
||
Topics: 1. Multidimensional didactics - definition of the term, dimension. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE dostupné na: https://dl1.cuni.cz/course/index.php?categoryid=695 Název kurzu: Didaktika inkluzivní pedagogiky I https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9084 vstup pro hosty klíčem: akreditace Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Student popíše principy inkluzivní didaktiky na příkladech práce s heterogenní třídou základní nebo střední školy. Student navrhne konkrétní didaktické postupy s ohledem na IVP žáka, které odpovídají jeho aktuálním kognitovním, moptorickým aj. dispozicím a navrhne jejich využití v kooperativním vyučování. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|