|
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)
|
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (11.02.2023)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · seminář 12 hodin · praxe 12 hodin Příprava: · zpracování úkolů a práce se studijními materiály 26 hodin Seminární práce a příprava na zápočet: 10 hodin celkem |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (16.01.2020)
BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., BOČKOVÁ, B., DOLEŽALOVÁ, L., KLENKOVÁ, J., PROCHÁZKOVÁ, L., PŘINOSILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2. BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013. s. 235-249, 15 s. ISBN 978-80-210-6678-6. BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., BOČKOVÁ, B., DOLEŽALOVÁ, L., KLENKOVÁ, J., PROCHÁZKOVÁ, L., PŘINOSILOVÁ, D., RÖDEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., VOJTOVÁ, V. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2. MORÁVKOVÁ, M., VEJROCHOVÁ a kol. Standard práce asistenta pedagoga.1.vydání, Univerzita Palackého v Olomouci, 2015, ISBN 978-80-244-4722-3. VÍTKOVÁ, M., BARTOŇOVÁ, M.. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. 257 s. ISBN 978-80-210-6646-5. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)
Obsah: 1. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, vč. žáků nadaných a mimořádně nadaných na základní škole. 2.Vymezení pracovních činností asistenta pedagoga v kontextu podmínek konkrétní školy a třídy. Metodické a odborné vedení žáků se SVP. 3. Pozice asistenta pedagoga ve třídě, v pracovním týmu na škole. 4. Úpravy místní, časové a prostorové v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti. 5. Využití kompenzačních pomůcek a postupů v práci s žáky s potřebou podpůrných opatření – aplikační možnosti. 6. Nepřímé činnosti v náplni práce asistenta pedagoga (spolupráce s učitelem v přípravě na vyučování, vedení dokumentace, administrativní činnosti.) Studenti pracují ve skupinkách, společně reflektují získané zkušenosti. |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (28.01.2024)
Podmínkou k zakončení předmětu je splnění asistentské praxe na určené základní škole v daném rozsahu, odevzdání všech úkolů prostřednictvím moodle a aktivní účast na reflektivním semináři (prezentace). |
|
||
Last update: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (07.02.2023)
Studentům jsou k dispozici studijní opory (prezentace přednášek, odkazy na elektronické zdroje, interaktivní úkoly, doplňkové studijní materiály) v prostředí MOODLE |