|
|
|
||
Students will deepen the knowledge acquired in the subject Special pedagogy of disadvantaged people with physical and combined disabilities and knowledge of new trends in supporting the independence of people with disabilities. They will become familiar with the system of support for persons with disabilities, with the possibilities of project work in this system. They learn the ethical aspects of working with people with disabilities. Special attention will be paid to the issue of severe physical and combined disabilities. The seminar will deepen students' knowledge in the area of measuring the quality of life of people with disabilities.
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Studující si prohloubí znalosti získané v předmětu Speciální pedagogika znevýhodněného člověka s tělesným a kombinovaným postižením a znalosti z oblasti nových trendů v podpoře samostatnosti osob s postižením. Seznámí se se systémem podpory osob s postižením, s možnostmi projektové práce v tomto systému. Osvojí si etické aspekty práce s osobami se zdravotním postižením, naučí se hodnotit kvalitu života osob s postižením s využitím WHODas 2.0. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury a práce se studijními materiály 34 hodin · seminární práce 30 hodin · plnění úkolů a příprava na semináře 30 hodin Příprava na zkoušku a zkouška: 20 hodin celkem Výuka proběhne kontaktně, v případě zpřísnění protiepidemických opatření na UK bude převedena do formátu online v MS Teams. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (05.09.2023)
|
|
||
Zpracování a prezentace úkolu na vybrané téma. Možnost 2 oprav. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Povinná literatura FRYČ, V., CHMELOVÁ, M., ADÁMKOVÁ, P. (Eds) Neformální péče v teorii a praxi. Sborník odborných statí. Praha: Alfa Human Service, z. s., 2021, ISBN 978-80-88290-85-8. HÁJKOVÁ, V. (ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. PRAHA:Epocha&Somatopedická společnost, 1.vyd., 159 s., 2009, ISBN 978-80-904464-0-3. OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D.: Somatopedie. Paido: Brno, 2007. ISBN 978-80-7315-137-9. VAĎUROVÁ, H., MÜHLPACHR, P.. Kvalita života: teoretická a metodologická východiska. Brno: Masarykova univerzita, 2005. ISBN 80-210-3754-7. Doporučená literatura PROCHÁZKOVÁ, L. Možnosti pracovního uplatnění lidí s postižením - současné trendy v České republice a v zahraničí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 200 s. ISBN 978-80-210-7607-5. ŠESTÁKOVÁ, I., LUPAČ, P. Budovy bez bariér: návrhy a realizace. Praha: Grada, 2010. Stavitel. ISBN 978-80-247-3225-1. Další zdroje informací: https://www.agapo.cz/projekty/ https://praceprozp.cz/platna-legislativa-pro-ozp/ Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Student prokáže schopnost provést terénní šetření, zpracovat na jeho základě kazuistiku a prezentovat ji. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (09.09.2022)
|
|
||
Obsahové vymezení: 1. životní autonomie, soběstačnost a kvalita života osob s tělesným postižením 2. problematika podpory osob po úrazu, neurotraumatu 3. problematika života osob s epilepsií
Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (08.09.2023)
|
|
||
Studující provede testování osoby s postižením s pomocí WHO Disability Assessment Schedule 2.0 a výsledky testu zhodnotí v souvislosti s rodinným a sociálním kontextem života dané osoby. Last update: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.09.2024)
|