The concept of health, an overview of disorders of the locomotor system, cardiovascular system, respiratory system, digestive tract, excretory system, skin system, nervous system. Child with a sensory disability. School and infection, child with allergy in the educational process,health risks of the teaching profession. Basics of nutritional consumption and nutritional status assessment. The basic concepts of infectology, reproductive disorders, reproductive and sexual behavior as a risk factor.
Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (24.05.2019)
Course completion requirements - Czech
Úspěšnost v zápočtovém testu.
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (30.01.2018)
Literature - Czech
HORT, V. a kol. Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-472-9 KOTULÁN, J. (ed.) Základy zdravotních nauk pro pedagogy. Brno: MU, 1999. KÁBRT, J. a kol. Lexicon medicum. Praha: AVICENUM, 1988. KAPOUNEK, B., KAPOUNEK,A. Ortopedie a neurologie pro speciální pedagogy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. KOTAGAL, S. Základy dětské neurologie. Praha: Triton, 1996. ISBN 80-85875-06-3 LESNÝ, I., ŠPITZ, J. Neurologie a psychiatrie pro speciální pedagogy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-22922-0. MRZENA, B. Pediatrie: vybrané kapitoly pro studující speciální pedagogiky Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Brno: Paido, 2009. 109 s. ISBN 978-80-7315-182-9. TŮMA, S., HOŘÁK, J. Vrozené anomálie diagnostikované zobrazovacími metodami v dětském věku. Jinočany: H&H, 1995. ISBN 80-85787-67-9. ZAHÁLKOVÁ, M. Pediatrie pro speciální pedagogy. Brno: Masarykova univerzita, 1994. ISBN 80-210-1008-8
Last update: Marádová Eva, PaedDr., CSc. (30.01.2018)