|
|
|
||
Předmět poskytuje psychosociální a pedagogickou charakteristiku dětí s různým druhem postižení. Upozorňuje na specifické potřeby rodiny pečující o dítě s postižením. Objasňuje problematiku inkluzivního začlenění jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Předmět má za úkol seznámit posluchače se základy speciální pedagogiky jako vědní disciplíny, se současnými trendy ve výchově a vzdělávání žáků se zdravotním postižením. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
FISCHER, S., ŠKODA, J. (2014). Speciální pedagogika. Praha: Triton. LECHTA, V. (ed.). (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. PIPEKOVÁ, J. et al. (2010). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido. SLOWÍK, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada. VALENTA, M. a kol. (2014). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál. Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
1. aktivita v semináři 2. prezentace seminární práce 3. test v rozsahu tematických okruhů (min. 70%) Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|
|
||
Tematické okruhy: 1. Speciální pedagogika ve struktuře pedagogických věd. 2. Vnitřní struktura speciální pedagogiky. 3. Druhy zdravotního postižení, příčiny vzniku poruch. 4. Speciální školství. Inkluze. 5. Psychopedie, kombinovaná postižení, autismus. 6. Specifické poruchy učení, ADHD. 7. Somatopedie. 8. Logopedie. 9. Surdopedie. 10. Tyflopedie (oftalmopedie). Last update: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (09.09.2019)
|