|
|
|
||
Subject philosophy of education is the foundation of Educational Sciences, an introduction to the philosophy of education issues, including deepening and expanding aspects of the topic. The issue is seen as a fundamental philosophical issues in education as well as the influence of philosophical systems in the area of education.
Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvinout filozofické uvažování v oblasti výchovy a vzdělávání a současně seznámit studenty s některými základními filozofickými směry a otázkami , které se objevují implicitně i explicitně v uvedené problematice. Současně ukázat na vliv jednotlivých filozofických směrů na kategorie cílů a obsahu ve výchově a vzdělávání. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Bednář, J. České myšlení, Filosofia Praha 1996 Patočka,J.Filosofie výchovy. PedfUk, Praha 1997 Palouš, R. Čas výchovy. Praha, SPN 1991 Pelcová, N. Vzorce lidství. Filosofie o člověku a výchově. ISV Praha 2001 Pelcová, N., Hogenová, A. : Imaginace ve výchově , umění a sportu.UK, Praha 2010 Pelikán, J. Výchova jako teoretický problém. Amosium, Ostrava 1995 Piťha, P. Výchova naděje společnosti. Poustevník , Praha 2006 Poněšický, J. Člověk a jeho postavení ve světě: filosofické otázky- psychologické odpovědi. Triton, Praha. 2006 Popper, K. Otevřená společnost a její nepřátelé. Oikumeneh, Praha, Praha 1994 Tretera, I. : Dějiny filosofie. FFUK, Praha 2003 Sokol, J. Pinc, Z. Antropologie a etika. Triton, Praha 2004 Znoj, M. Český liberalismus. Torst Praha 1995 Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
70% učast na seminářích seminární práce z uvedené problematiky nebo prezentace Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|
|
||
Tematické okruhy 1. Filozofie výchovy a její opodstatnění 2. Filozofické otázky ve výchově 3. Filozofie výchovy, cíle, obsah, podmínky a prostředky výchovy 4. Obraz člověka na pozadí výchovně vzdělávacího snažení 5. Výchova jako záměr, samozřejmost a možnost 6. Chápání samozřejmosti a přirozenosti ve výchově 7. Usměrňování a svoboda vůle 8. Jednotlivé filozofické směry a jejich dopad na výchovu 9. Paradigmata v uvažování o výchově a vzdělávání Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (17.05.2019)
|