SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Support Measures for Pupils with Special Educational Needs - OPBO3S601A
Title: Podpůrná opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Guaranteed by: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2024
Semester: summer
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Pre-requisite : OPBO3S505A
Annotation -
The aim of the subject is to familiarize students with the types and levels of support measures and the principles of their application in supporting the education of children and pupils with SEN. Students gain knowledge about the legislative regulation of the provision of support measures in schools and school facilities. Attention will be paid to individual types of support measures differentiated according to the type of disadvantage of children and pupils. Planning and evaluation of implemented support will also be included.
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Descriptors - Czech

Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodinám.

Přímá výuka:              

·         přednášky 12 hodin

·         cvičení 12 hodin

Příprava:

·         samostudium odborné literatury 20 hodin

·         zpracování úkolů a příprava na semináře 26 hodin

Seminární práce a příprava na zápočet: 20 hodin celkem

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Course completion requirements - Czech

Zpracování plánu pedagogické podpory na základě kazuistiky.

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Literature - Czech

Povinná literatura:

BARVÍKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sluchového postižení nebo oslabení sluchového vnímání: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4616-5.

ČADOVÁ, E. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu tělesného postižení nebo závažného onemocnění: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4615-8.

FELCMANOVÁ, L., HABROVÁ, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4655-4.

JANKOVÁ, J. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zrakového postižení a oslabení zrakového vnímání: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4649-3

MICHALÍK, J, BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ, L. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění: obecná část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4654-7

VALENTA, M. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu mentálního postižení nebo oslabení kognitivního výkonu: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4614-1.

VRBOVÁ, R. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4648-6

www.podporainkluze.cz

www.zapojmevsechny.cz

Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
Syllabus - Czech

Obsahové vymezení:

  1. Legislativní podmínky poskytování podpůrných opatření
  2. Druhy a stupně podpůrných opatření
  3. Plánování a realizace podpůrných opatření 1. stupně (plán pedagogické podpory)
  4. Plánovní a realizace podpůrných opatření 2. až 5. stupně (individální vzdělávací plán)
  5. Specifika poskytování podpůrných opatření dle typu znevýhodnění: PO pro děti a žáky s tělesným postižením a chronickým onemocněním, PO pro děti a žáky se zrakovým postižením, PO pro děti a žáky se sluchovým postižením, PO pro děti a žáky s mentálním postižením, PO pro děti a žáky s poruchou autistického spektra, PO pro děti a žáky se sociálním znevýhodněním, PO pro děti a žáky s narušenou komunikační schopností, PO pro děti a žáky se specifickou poruchou učení a chování
Last update: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (05.03.2023)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html