The aim of the course is the development of language skills equivalent to C1+ (CEFR). The course aims at the following areas: the improvement of language accuracy, fluency and the overall complexity of students’ spoken and written discourse; the systematic enrichment of vocabulary, including collocations, idioms, phasal verbs and abstract concepts. The students are encouraged to perceive the language system as a whole and to acquire the use of less frequent phenomena. Topics for discussion:
Grammar topics: 1. Perfect and progressive aspect
2. Defining and non-defining relative clauses; reduced clauses
3. Stative verbs and non/progressive aspect; nouns and -ing forms.
4. Adverbial clauses - manner, reason and contrast
5. Counter-factual and mixed unreal conditinals; alternative conditional structures.
Vocabulary topics: 1. vocabulary related to the discussed topics (i.e. family, health, science, entertainment, travel and tourism) including stylistic characteristics, idioms and collocations; 2. word-formation processes 3. synonyms 4.discourse markers
Last update: Nádraská Zuzana, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
Cílem předmětu je rozvoj jazykových dovedností studentů na úrovni C1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Kurz se zaměřuje na jazykovou správnost, plynulost a komplexnost jazykového projevu, systematicky se rozšiřuje slovní zásoba, včetně kolokací, idiomů, frázových sloves a abstraktních pojmů. Studenti jsou vedeni k chápání mluvnice jako systému, jejich znalosti v této oblasti se rozšiřují o méně frekventované jevy vyskytující se v probíraných textech.
Gramatická témata:
1. Perfect and progressive aspect
2. Defining and non-defining relative clauses; reduced clauses
3. Stative verbs and non/progressive aspect; nouns and -ing forms.
4. Adverbial clauses - manner, reason and contrast
5. Counter-factual and mixed unreal conditinals; alternative conditional structures
Slovní zásoba:
1. slovní zásoba spojená s probíranými tématy (tj. family, health, science, entertainment, travel and tourism) včetně stylistické charakteristiky, idiomů a kolokací;
2. slovotvorba
3. synonyma
4. discourse markers
Last update: Nádraská Zuzana, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
Aim of the course - Czech
Cílem předmětu je rozvíjet komunikativní kompetenci na úroveň C1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Studenti procvičují a systematicky rozvíjejí porozumění čtenému anglickému textu na úrovni C1+.
Studenti procvičují a systematicky rozvíjejí porozumění psanému anglickému textu na úrovni C1+.
Studenti procvičují a systematicky rozvíjejí psaní textů určitých žánrů a registrů v cílovém jazyce (angličtině).
Studenti procvičují a systematicky rozvíjejí svůj mluvený projev v cílovém jazyce (angličtině).
Studenti procvičují a systematicky si osvojují gramatické struktury (morfologické formy, syntaktické struktury, ) na úrovni C1+.
Relevantní jsou i jakékoli další cíle vytyčené Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky na úrovni C1+. Podrobný popis cílů směřujících k referenční úrovni C1+ lze nalézt ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky zde: https://rm.coe.int/common-european-framework-of-reference-for-languages-learning-teaching/16809ea0d4
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (06.02.2025)
Descriptors -
Individual work with study materials: 30 hours
Fulfilling the individual course assignments: 15 hours
Credit test (zápočet) preparation: 20 hours
Exam and exam preparation: 35 hours
Last update: Nádraská Zuzana, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)
Metody nepřímé výuky:
Práce se studijními materiály: 30 hodin
Plnění průběžných úkolů: 15 hodin
Příprava na zápočet: 20 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška: 35 hodin
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (31.01.2024)
Course completion requirements -
Credit ('Zápočet') requirements:
1. active participation in the seminars throughout the semester and completion of all assigned tasks (homework, self-study)
2. an essay written on a given topic
- the essay should be 280-320 in length
- it is written in class some time during the semester; the exact date and other requirements will be specified at the beginning of the course
- there is one re-sit possible
3. a credit test focusing on reading and listening
- the minimum score is 70%
- there is one re-sit possible
Examination requirements:
1. active participation in the seminars throughout the semester and completion of all assigned tasks (homework, self-study)
2. Only the students who have acquired 'zápočet' can take the examination.
3. A written test focusing on the grammar and vocabulary dealt with during the course (Units 4, 6, 7, 10 and 12 from Cambridge Proficiency Masterclass, Gude et al. 2012) and other recommended materials
- minimum score is 70%
- there are two re-sits possible
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (31.01.2024)
Atestace: Z + Zk
Podmínky k získání zápočtu:
1. průběžná práce v seminářích a plnění domácích úkolů
2. semestrální esej
- 280 až 320 slov na zadané téma a žánr (např. esej, článek)
- studenti píší esej společně ve třídě v průběhu semestru, přesné datum a další parametry eseje budou stanoveny na začátku kurzu
- studenti mají jeden opravný pokus
3. test řečových dovedností (poslech, čtení)
- studenti mají jeden opravný pokus
- minimální počet dosažených bodů je 70%
Zkouška:
- zkoušku mohou studenti skládat až poté, co získají zápočet; získání zápočtu je tedy podmínkou pro připuštění ke zkoušce
- písemný test slovní zásoby a gramatických struktur probíraných ve vybraných lekcích (Unit 4, 6, 7, 10 a 12) z učebnice Proficiency Masterclass (Gude et al. 2012) a doporučené literatury
- minimální počet bodů je 70%
- studenti mají dva opravné pokusy
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (31.01.2024)
Literature -
FLOCKHART, J.; PELTERET, C. Phrasal Verbs: B1-C2. Glasgow: Collins, 2012. ISBN 978-0007464661.
GUDE, K.; DUCKWORTH, M.; ROGERS, L. Cambridge English Proficiency Masterclass. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-470524-0. (selected chapters)
HEWINGS, M.; HAINES, S. Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge: CUP, 2015. ISBN 978-1107481114.
McCARTHY, M.; O´DELL, F. English Vocabulary in Use Advanced with CD-ROM: Vocabulary Reference and Practice. Cambridge: CUP, 2013 (2nd edition). ISBN 978-1107637764
VINCE, M. Language Practice for Advanced: Macmillan: 2014. ISBN 1 405 00762 1. (selected chapters)
Last update: Nádraská Zuzana, PhDr., Ph.D. (27.01.2024)
FLOCKHART, J.; PELTERET, C. Phrasal Verbs: B1-C2. Glasgow: Collins, 2012. ISBN 978-0007464661.
GUDE, K.; DUCKWORTH, M.; ROGERS, L. Cambridge English Proficiency Masterclass. Oxford: OUP, 2012. ISBN 978-0-19-470524-0.
HEWINGS, M.; HAINES, S. Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge: CUP, 2015. ISBN 978-1107481114.
McCARTHY, M.; O´DELL, F. English Vocabulary in Use Advanced with CD-ROM: Vocabulary Reference and Practice. Cambridge: CUP, 2013 (2nd edition). ISBN 978-1107637764
VINCE, M. Language Practice for Advanced: Macmillan: 2014. ISBN 1 405 00762 1.
Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (17.11.2019)
Requirements to the exam -
Examination requirements:
1. active participation in the seminars throughout the semester and completion of all assigned tasks (homework, self-study)
2. Only the students who have acquired 'zápočet' can take the examination.
3. A written test focusing on the grammar and vocabulary dealt with during the course (Units 4, 6, 7, 10 and 12 from Cambridge Proficiency Masterclass, Gude et al. 2012)
- minimum score is 70%
- there are two re-sits possible
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (27.01.2024)
Zkouška:
1. průběžná práce v seminářích a plnění domácích úkolů
2. zkoušku mohou studenti skládat až poté, co získají zápočet; získání zápočtu je tedy podmínkou pro připuštění ke zkoušce
3. písemný test slovní zásoby a gramatických struktur probíraných ve vybraných lekcích (Unit 4, 6, 7, 10 a 12) z učebnice Proficiency Masterclass (Gude et al. 2012)
4. minimální počet bodů je 70%
5. studenti mají dva opravné pokusy
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (27.01.2024)
Syllabus -
Kurz je postaven na vybraných lekcích z učebnice Cambridge English Proficiency Masterclass (Gude a kol. 2012) a zahrnuje následující kapitoly:
WEEK 1 -2
Unit 4 Family and Relationships
WEEK 3-4
Unit 6 Health and Lifestyle
WEEK 5 -6
Unit 7 Science and Technology
WEEK 7-8 + other weeks and self-study
Unit 10 Entertainment and Leisure
Unit 12 Travel and Tourism
Last update: Nádraská Zuzana, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
Kurz je postaven na vybraných lekcích z učebnice Cambridge English Proficiency Masterclass (Gude a kol. 2012) a zahrnuje následující kapitoly:
WEEK 1 -2
Unit 4 Family and Relationships
WEEK 3-4
Unit 6 Health and Lifestyle
WEEK 5 -6
Unit 7 Science and Technology
WEEK 7-8 + other weeks and self-study
Unit 10 Entertainment and Leisure
Unit 12 Travel and Tourism
Last update: Nádraská Zuzana, PhDr., Ph.D. (28.01.2025)
Learning outcomes - Czech
Minimální výsledky učení (zdroje tzv. podúrovňových chyb) jsou stanoveny na úrovni Vantage (B2) a jsou popsány ve standardu Rady Evropy v dokumentu Vantage: https://books.google.cz/books/about/Vantage.html?id=JYXV4cPibI8C&redir_esc=y (chyby na této úrovni jsou považovány za vetující)
Studenti provedou korekturu uceleného textu i izolovaných vět - studenti korektně používají a vyhodnotí správnost všech verbálních forem angličtiny.
Studenti překládají z i do cílového jazyka (čeština <-> angličtina) věty/textové úseky obsahující typické zdroje interferenčních chyb.
Studenti používají aktivně cílovou slovní zásobu z oblasti probíraných tematických celků (viz učivo) - dokáží například nalézt slova na základě jejich definice.
Studenti používají aktivně frazeologismy i volnější kolokace ve vlastní písemné produkci (včetně rozsáhlého rejstříku frázových sloves a idiomů).
Studenti aktivně a korektně použijí široký rejstřík všech morfologických forem a syntaktických struktur v textech vlastní produkce. Výběr forem a struktur adekvátně volí s ohledem na médium (psanost-mluvenost), úroveň formálnoti a expresivity a zvolený registr a žánr.
Studenti rozumějí širokému rejstříku všech morfologických forem a syntaktických struktur v textech na úrovni C1+, takže rozumí relevantním anglicky psaným textům v tematických oblastech vymezených učivem kurzu.
Last update: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (06.02.2025)