|
|
|
||
Předmět je věnován individuální práci vedoucího semináře se studenty.
Po odevzdání bakalářské práce a vložení do SISu se předmět označí za splněný. Předmět zapisuje do indexu vedoucí práce.
Cílem kurzu zaměřeného na budoucí autory bakalářských prací je vytvářet a dále rozvíjet jak produktivní tak i receptivní schopnosti spojené s akademickým stylem psaní. Kurz klade důraz na zefektivnění schopnosti kritického přístupu ke zdrojům, strukturování, editování a základů metodiky a etiky jednotlivých disciplín zkoumaných v bakalářských pracích.
Témata:
1. Specifika akademického psaní v angličtině – zaměření, cíl, motivace, etika.
2. Struktura akademických textů, argumentace.
3. Základy literárního výzkumu.
4. Základy lingvistického výzkumu.
5. Základy společensko-kulturního výzkumu.
6. Etapy psaní akademického textu – procesuální vnímání.
7. Práce se zdroji.
8. Citační styly – MLA.
9. Parafrázování a plagiátorství.
10. Akademická slovní zásoba – specifika.
Last update: Svoboda Petr, Mgr. (20.05.2020)
|
|
||
Cílem semináře je připravit studenta pro samostatné a nezávislé zpracování dosud nezkoumaného tématu. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (20.05.2020)
|
|
||
MCCARTHY, Michael a Felicity O'DELL. Academic Vocabulary in use: 50 Units of Academic Vocabulary Reference and Practice: Self-study and Classroom Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. ISBN 978-0-521-68939-7. WALLWORK, Adrian. English for Academic Research – Writing Exercises. London: Springer, 2013. ISBN 978-1461442974. BAILEY, Stephen. Academic Writing: A Handbook for International Students (3rd edition). London: Routledge, 2011. ISBN 978-0415595810. HOGUE, Ann. First Steps in Academic Writing (2nd edition). London: Longman, 2007. ISBN 978-0132414883. JORDAN, R. R. Academic Writing Course: Study Skills in English. 3rd ed. Harlow: Longman, 1999. ISBN 0-582-40019-8. STEPHENS, M. Longman Exam Skills: Proficiency Reading. London: Pearson English Language Teaching, 2002. ISBN 978-05-8252-997-7. + Dle tématu bakalářské práce. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (20.05.2020)
|
|
||
Individuální práce studenta s vedoucím bakalářské práce. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (20.05.2020)
|
|
||
Poté, co student zvolil téma své práce a získal základní přehled o pramenech a literatuře, je veden k vlastnímu zpracování tématu. Podle povahy bakalářské práce se volí metodika přístupu k pramenům a literatuře. Vytváří se základní rozvržení práce a provázaná struktura jejích jednotlivých částí. V dalším průběhu práce se struktura připravovaného díla, stejně jako okruh sledovaných otázek, přizpůsobují dosaženému stavu výzkumu. Last update: Svoboda Petr, Mgr. (20.05.2020)
|