|
|
|
||
Kurz prohlubuje a rozvíjí znalosti a dovednosti získané v předmětu Fonetika a fonologie. Důraz je kladen na upevnění transkripčních dovedností a nácvik percepce a produkce vybraných výslovnostních jevů. Cílem kurzu je rovněž představit základní východiska pro didaktizaci výuky anglické výslovnosti.
Témata:
1. samohlásková redukce na slovní a větné úrovni
2. intonace a její funkce
3. alofonická transkripce
4. srovnání britského a amerického standardu v segmentální i suprasegmentální rovině
5. cizinecký přízvuk
6. angličtina jako lingua franca a její vliv na výuku výslovnosti
7. účinnost výuky výslovnosti
Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (26.05.2020)
|
|
||
CRUTTENDEN, Alan. (Ed.) Gimson's pronunciation of English. London: Hodder Education, 2008. ISBN 9780340958773. DERWING, Tracey. M. and MURRAY, J. Munro. Pronunciation Fundamentals. Evidence-based Perspectives for L2 Teaching and Research. Philadelphia: John Benjamins, 2015. ISBN 978-90-272-1327-3. GRANT, Linda. (Ed.) Pronunciation Myths. Applying Second Language Research to Classroom Teaching. USA: University of Michigan Press, 2014. ISBN 978-0-472-03516-8. LEVIS, John and MOYER, Alene (Eds.) Social Dynamics in Second Language Accent. Berlin, Boston: De Gruyter Mouton, 2014. ISBN 978-1-61451-228-8. LEVIS, John, SONSAAT, Sinem, LINK, Stephanie and BARRIUSO, Taylor Ann. Native and Nonnative Teachers of L2 Pronunciation: Effects on Learner Performance. TESOL Quarterly, 2016, 50(4). ISSN 894-931. MURPHY, John. (Ed.) Teaching the Pronunciation of English. Focus on Whole Courses. USA: University of Michigan Press, 2017. ISBN 978-0-472-03644-8. PICKERING, Lucy. Discourse intonation: a discourse-pragmatic approach to teaching the pronunciation of English. Ann Arbor: University of Michigan Press, 2018. ISBN 978-0-472-03018-7. TENCH, Paul. Transcribing the Sound of English: a Phonetics Workbook for Words and Discourse. New York: Cambridge University Press, 2011. ISBN 978-0-521-16605-8.
Last update: Chalupský Petr, doc. PhDr., Ph.D. (26.05.2020)
|