The aim of the subject is to develop students' language skills from B2 level to C1 level (CEFR). This is the first semester of a six-semester course which is focused on effective language skills development towards the advanced level (first three semesters), and then the proficiency level (the following three semesters). The course is based on systematic work with the basic textbook, however, there are also obligatory sources required by the teacher. The course works with students on the development of practical skills regarding speaking, reading, listening and writing.
Last update: Kacafírková Petra, PhDr., Ph.D. (27.10.2019)
Kurz bude probíhat online přes platformu Moodle.
Cílem předmětu je rozvoj jazykových dovedností od úrovně B2 k úrovni C1 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Jde o první semestr šestisemestrálního kurzu, který je cílen na efektivní rozšíření jazykových kompetencí studentů zpočátku na úroveň Advanced (první tři semestry), posléze Proficiency (druhé tři semestry kurzu). Systematicky se pracuje s kmenovou učebnicí, obligatorní jsou i další zdroje zadané vyučujícím. Kurz rozvíjí praktické dovednosti v oblasti mluvního projevu, čtení s porozuměním, poslechu s porozuměním a písemného projevu.
Last update: Kacafírková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
Course completion requirements -
midterm essay (70% for pass)
credit test (70% for pass), number of attempts to pass the credit test: 2 attempts
CAE certificate with an A or B mark and CPE certificate with an A, B or C mark can be recognized as equivalent to attendance and credit. The certificate cannot be older than two years.
Last update: Kacafírková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
úspěšné zvládnutí zápočtového testu - minimální požadovaná úroveň 70%
Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.
počet pokusů na složení zápočtového testu: 2 pokusy
Pozn.: Jako ekvivalent docházky a udělení zápočtu lze uznat certifikát CAE s hodnocením A nebo B a CPE s hodnocením A,B nebo C. Certifikát nesmí být starší dvou let.
Last update: Kacafírková Petra, PhDr., Ph.D. (14.09.2021)
Vince, Michael. Advanced Language Practice. Macmillan 2003. (or more recent editions)
Recommended literature:
BELL, J.; KENNY, N. Advanced Expert Student´s Resource Book, Pearson 2015. McCARTHY, M.; O'DELL, F. English Idioms in Use. Cambridge University Press, 2002. McCARTHY, M.; O'DELL, F. English Collocations in Use. Cambridge University Press, 2008. FOLEY, M.; HALL, D. Longman Advanced English Grammar. Longman, 2003. HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press, 1999.
Last update: Kacafírková Petra, PhDr., Ph.D. (25.09.2020)
Vince, Michael. Advanced Language Practice. Macmillan 2003. (or more recent editions)
Doporučená literatura
BELL, J.; KENNY, N. Advanced Expert Student´s Resource Book, Pearson 2015. McCARTHY, M.; O'DELL, F. English Idioms in Use. Cambridge University Press, 2002. McCARTHY, M.; O'DELL, F. English Collocations in Use. Cambridge University Press, 2008. FOLEY, M.; HALL, D. Longman Advanced English Grammar. Longman, 2003. HEWINGS, M. Advanced Grammar in Use. Cambridge University Press, 1999.
Last update: Kacafírková Petra, PhDr., Ph.D. (25.09.2020)
Syllabus -
1. SUCCESS(WEEK 1-4)
part A: Finding a job (week 1+2)
part B: Learning experiences (week 3+4)
Language input
· collocations adj. + noun
· phrasal verbs + TAKE expressions
· mixed verb forms (present/past; simple/perfect/continuous)