|
|
|
||
Pedagogical practice consists of continuous practice (6 hours in the morning once a week at the FMŠ) and continuous practice (3 weeks in the scope of full-time teacher, i.e. 30 hours of direct work with children and preparation), part of the practice is a reflective seminar (the beginning of the semester in a block, then consultation within the practice at the FMŠ and the final block reflective seminar). The central task of the ongoing teaching practice is the thoughtful preparation and implementation of specific smaller (micro-outcomes) and larger sections of educational work (according to the student's previous experience) and their subsequent reflection with an emphasis on self-reflection. The main task of the continuous pedagogical practice is the preparation and implementation of a thematic unit or project with preschool children, its reflection and documentation. The practice involves structured observation of pedagogical situations, design, implementation and evaluation (reflection and self-reflection). The main purpose of the pedagogical practicum is to create opportunities for students to make their own pedagogical experiments, to gain further pedagogical experience that will allow them to gradually assume the role of teacher for most of the day within the practicum. Students continue to maintain a teaching portfolio. The practice takes place in the faculty's nursery schools.
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (17.01.2023)
|
|
||
Cílem praxe je rozvíjení základů profesních kompetencí a kultivace budoucí učitelské osobnosti, jednající v pedagogické realitě s jejím hlubším porozuměním. Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (10.11.2022)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studenti stráví 3 týdny plné praxe (tj. 30 hodin úvazku učitele) v MŠ - viz harmonogram praxí v opatření děkana. ROZVRŽENÍ PRAXE V SEMESTRU: 1) úvodní informační a přípravné setkání - pondělí v 1. bloku praxí (1. výukový týden v semestru) - tento den studenti ještě NEJDOU do FMŠ, protože mají blokové setkání na fakultě. 2) 1. výukový týden: bloková praxe s vyblokovanou ostatní výukou v FMŠ - úterý až pátek 3) průběžné praxe - každý čtvrtek dopoledne (min. 6 hodin: 8:00-12:30, tj. včetně reflexe s vyučujícími praxe/fakultními učitelkami; reflexe je rozložena do dopoledne dle podmínek FMŠ). 4) 10. a 11. výukový týden: bloková praxe s vyblokovanou ostatní výukou v FMŠ - pondělí až pátek dle domluvy s FMŠ 5) 12. výukový týden: praxe se nekoná, místo ní je reflektivní bloková výuka na PEDF UK Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (17.01.2023)
|
|
||
Podmínky splnění kurzu jsou podrobně rozepsány v Moodle kurzu. Klíčovým pro splnění zápočtu je:
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (10.11.2022)
|
|
||
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. MERTIN, V., GILLNEROVÁ, I.: Psychologie pro učitelky mateřské školy. Praha, Portál 2003. ISBN 80-7178-799-X. MATĚJČEK Z. Co dětí nejvíc potřebují. Praha, Portál 1994, ISBN 80-7178-006-5. MŠMT. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. 2021. OPRAVILOVÁ, E. GEBHARTOVÁ V. Rok v mateřské škole: učebnice pro pedagogické obory středních, vyšších a vysokých škol. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-703-9. SMOLÍKOVÁ, Kateřina. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. 2. vyd. V Praze: Výzkumný ústav pedagogický, 2005 [i.e. 2006], 34 s. ISBN 80-87000-01-3. SYSLOVÁ, Z., CHALOUPKOVÁ, L. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7882-6. ŠMELOVÁ, Eva a kol. Didaktika předškolního vzdělávání. Vydání první. Praha: Portál, 2018. 229 stran. ISBN 978-80-262-1302-4. SYSLOVÁ, Zora et al. Didaktika mateřské školy. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2019. 252 stran. Řízení školy. ISBN 978-80-7598-276-6. Last update: Ristić Petra, PhDr., Ph.D. (17.01.2023)
|
|
||
Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (10.11.2022)
|
|
||
Témata: Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (10.11.2022)
|
|
||
Odkaz na kurz v Moodle je: https://dl1.cuni.cz/enrol/instances.php?id=8721 (klíč k zápisu studenti obdrží na prvním setkání - informačním setkání k průběhu praxe - viz informační email před začátkem semestru zaslaný studentům). Last update: Loudová Stralczynská Barbora, PhDr., Ph.D. (10.11.2022)
|