|
|
|
||
Last update: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (23.02.2017)
|
|
||
Last update: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (31.01.2019)
Cílem předmětu je praktické ověření získaných teoretických znalostí v reálné výuce včetně účasti na nejrůznějších aktivitách školy a samostatného vedení záznamů o výuce. |
|
||
Last update: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (28.10.2019)
Helus Z. (1982): Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN Praha. Helus Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie 20(6): 289-291. Helus Z. (1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity. Pedagogika Praha. Komenský J.A. (1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha. Peseschkian N. (1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál Praha. Matějček Z. (1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál Praha. Mádrová E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál Praha. Čáp J., Mareš J. (2001): Psychologie pro učitele. Portál Praha. Lewis D. (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing Praha. Pelikán J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha. Řezníček J. (2004): Didaktika a učitelská etika v praxi. Pedagogická fakulta UK. Praha |
|
||
Last update: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (28.10.2019)
Necessities for finishing: |
|
||
Last update: REZNICEK/PEDF.CUNI.CZ (16.01.2012)
The long term practise II. runs during October. During that time the students have to inspect 10 classes to see the experienced teacher. In addition the students perform their own 10 lessons during October. The students undertake the practice individual or in couples under the lead of the senior teacher. Each of the performed classes are analyzed by senior teacher. The student is supposed to study the special literature concerning the teaching and take part in all the school events. The evaluation of the students is done by folowing items: general approach to the teaching profession, professional skill, communication skill, ability of the leadership, proper behaviour in the class, niveau of the written preparing for the class. The student get credit as a conclusion. |
|
||
Last update: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (28.10.2019)
Necessities for finishing: |
|
||
Last update: Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. (31.01.2019)
Helus Z. (1982): Pojetí žáka a perspektivy osobnosti. SPN Praha. Helus Z. (1986): Edukační prostředí a účinnost vzdělávacího procesu. Životné prostredie 20(6): 289-291. Helus Z. (1988): Interakce učitel-žák jako faktor vzdělávací aktivity. Pedagogika Praha. Komenský J.A. (1930):Didaktika velká. Dědictví Komenského. Praha. Peseschkian N. (1999): Příběhy jako klíč k dětské duši. Portál Praha. Matějček Z. (1999): Co děti potřebují nejvíc. Portál Praha. Mádrová E. (1998): Zkuste být dítětem. Portál Praha. Čáp J., Mareš J. (2001): Psychologie pro učitele. Portál Praha. Lewis D. (1995): Tajemná řeč těla. Victoria publishing Praha. Pelikán J. (1998): Základy empirických výzkumů pedagogických jevů. Karolinum. Praha. Řezníček J. (2004): Didaktika a učitelská etika v praxi. Pedagogická fakulta UK. Praha |