|
|
|
||
The subject presents the basic paradigms of health promotion. More specifically addresses the issue of education for proper nutrition as an essential part of human life, which significantly affects human health. The syllabus of the subject is based on systematic analysis of nutritive value of foods. Attention is given to the nutrients content in food and energy value of food.
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
|
|
||
The aim of the course is to inform students about the possibilities of promoting health through proper nutrition and eating and the role of schools in the process concerning development of the health awareness. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
|
|
||
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009. ISBN 978-80-7392-089-0. MARÁDOVÁ, E. Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha : Fortuna, 2006. MZ ČR, WHO. Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha : 2001. 147 s. ISBN 80-85047-49-5. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha : MŠMT, 2009. PÁNEK, J.;POKORNÝ J.; DOSTÁLOVÁ J. Základy výživy a výživová politika. VŠCHT Praha, 2007. ISBN: 978-80-7080-468-1. DOSTÁLOVÁ J.; KADLEC P. Potravinářské zbožíznalství. Key publishing, 2014. ISBN: 978-80-7418-208-2. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Credit requirements: elaboration of work on a pre-assigned topic and submission in a pre-arranged date. Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
Last update: Váchová Alena, Ing. Bc., Ph.D. (17.07.2015)
|