|
|
|
||
Předmět uvádí studenty do problematiky sociální pedagogiky v širokém pojetí. Pozornost je zaměřena na vývoj sociální pedagogiky a její vztah k ostatním společenským vědám, zdůrazněna teoretická a metodologická stránku tohoto předmětu. Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
|
|
||
The aim of the subject is to improve social competence of prospective educators, for them to gain knowledge and skills they can put into effect in practice in the field of preventive activities. Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
|
|
||
BAKOŠOVÁ, Z. Sociálna pedagogika. Bratislava: UK, 1994. BENDL, S. Jak předcházet nekázni. Praha: ISV, 2004. HOPF, A. Sociální pedagogika pro učitele. Praha: PedF UK, 2001. KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP, 1996. KNOTOVÁ, D., PROKOP, J., ŠVEC, V. (Eds) Výchova v kontextu sociálních proměn. Brno: Konvoj, 2004. KRAUS, B. a kol. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. MAŇÁK, J., PROKOP, J., SOLFRONK, J. (ed.) Kapitoly ze sociální pedagogiky a psychologie. Brno: Paido, 1998. MUHLPACHR, P. Sociální patologie. Brno: MU, 2001. SAK, P. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč, 2000. Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
|
|
||
Zápočtový test Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2013)
|
|
||
The historical development of social pedagogy, leading experts in social pedagogy, relationship between social pedagogy and other disciplines, the aim, topic, definition, scope of social pedagogy, the function and tasks of social pedagogy, the concept of social pedagogy, environment and education, educational issues in contemporary school, multicultural and intercultural education. Last update: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (12.11.2012)
|