|
|
|
||
The main content of the course is to follow and analyze video recordings, mostly observations in schools, practical activities inspired by concrete principles and pedagogical and didactical procedures of selected currents and programs, and to search for opportunities to apply selected trends and programs in our school and on in our own conception of teaching.
Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
The goal is a deeper introduction to selected trends in reform movements from abroad and selected innovative programs. The goal for students in this course is to look for opportunities to apply these in their own conception of teaching. Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
RÝDL, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994. ŠTECH, S.: Škola stále nová. Praha 1992. DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17. TOMKOVÁ, A.: seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta. In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06. TOMKOVÁ, A.: Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č. 26/2007, s.12-14. TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H.: Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.27/2007, s.7-9. WENKE, H., ROHNER, R.: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno 2000. ZELINKOVÁ, O.: Pomoz mi, abych to dokázal - pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha 1997. Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
Závěrečná písemná reflexe: Alternativní školy a jejich význam pro mé pojetí výuky Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|
|
||
Alternative schools and innovative programs Pedagogy of M. Montessori Pedagogy of C. Freinet Pedagogy of O. Decroly Dalton plan the Step by Step program the Reading and Writing for Critical Thinking program Last update: SKALOVA/PEDF.CUNI.CZ (18.01.2011)
|