|
|
|
||
he course includes a controlled continuous pedagogical practice of students at primary schools under the supervision of subject didactics. The internship takes place at faculty schools under the guidance of experienced teachers who deal with health promotion education and are continuously continuing their education in this area. Before starting the internship, students attend an instructional seminar, during their internship, each student completes a specified number of observations and their own outputs. Individual student outputs are didactically analyzed. Emphasis is placed on the reflection of one's own pedagogical work in the final seminar.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Students apply the acquired procedures from teaching subject didactics to practice. Students use practical experience in working with children and in planning and teaching. They evaluate and assess the suitability of material didactic means, which have proved themselves to faculty teachers in health education from the point of view of their own teaching. The student reflects on their own practice and analyzes the prepared lesson plan.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 106 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu cvičení 10 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe 40 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 10 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 19 hodin. Seminární práce 11 hodin, příprava na zápočet a zápočet 3 hodiny. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (04.01.2022)
|
|
||
Elaboration of assigned tasks into a portfolio from practice.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
KASÍKOVÁ, H. (2007). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál. KOVAŘÍKOVÁ,M.; MARÁDOVÁ,E. (2020). Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí v kontextu kurikulární reformy a učitelského vzdělávání. PedfUK. VALIŠOVA,A.; KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021). Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Grada. MARÁDOVÁ, E. (2006). Školní vzdělávací program. Výchova ke zdraví. Praha: Fortuna. MARÁDOVÁ E. (2014). Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. MŠMT (2013). Upravený Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, platný od 1.9.2013. Praha : MŠMT. OBST, O.& KALHOUST, Z. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál. PETTY, G. (2013). Moderní vyučování. Portál. SLAVÍK, J. (1999). Hodnocení v současné škole. Praha: Portál. Učebnice používané pro výuku výchovy ke zdraví. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
1. Introduction to the assigned faculty school and requirements for practice. 2. Student's rights and obligations in practice. 3. Creation of branch portfolio from practice. 4. Didactic analysis of the curriculum. 5. Analysis of available textbooks. 6. Reflections on practice. 7. Working with a portfolio. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (31.01.2022)
|