SubjectsSubjects(version: 964)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Practice of Education towards Health with Reflection - School Observation - OKNY4P013A
Title: Oborová praxe z výchovy ke zdraví - náslechová s reflexí
Guaranteed by: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2021
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/0, C [HT]
Extent per academic year: 12 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Teacher(s): PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Co-requisite : OKNY4P012A
Is co-requisite for: OKNY4P012A
Is pre-requisite for: OKNY4P023A
Annotation - Czech
Studenti navštěvují fakultní základní školy pod vedením oborového didaktika a analyzují vyučovací proces z pohledu vybraných problémů oborové didaktiky výchovy ke zdraví. Zainteresované pozorování vede studenty k reflexi didaktického působení učitele a jeho vysvětlení na základě pedagogické, didaktické a psychologické teorie. V návaznosti na odborné disciplíny se studenti účastní odborných stáží v zařízeních, která poskytují odbornou pomoc zdravotnickou, sociální, poradenskou, diagnostickou, a to především dětem a mládeži. Cílem předmětu je umožnit stáže na vybraných pracovištích. V závěru předmětu jsou zpracovávány absolventské studijní zprávy. Cíl předmětu: Studenti aplikují do praxe schéma výuky založené na principu spojení teorie s praxí. Studenti reflektují zainteresovaného pozorování v hodinách výchovy ke zdraví vybraných fakultních učitelů. Přehled výukových témat: 1. Výběr školy, seznámení s fakultní základní školou a školním vzdělávacím programem. 2. Vymezení klíčových jevů a činností, které rozhodujícím způsobem ovlivňují výsledky práce učitele a žáků, pro vlastní pozorování. 3. Hospitace ve výuce, srovnáváním výsledků práce různých vyučujících či jednoho vyučujícího v různých třídách. 4. Analýza hospitačních záznamů, propojení teorie s praxí. 5. Vlastní reflexe praxe. 6. Tvorba částí oborového portfolia.
Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Aim of the course - Czech

Studenti aplikují do praxe schéma výuky založené na principu spojení teorie s praxí. Studenti reflektují zainteresovaného pozorování v hodinách výchovy ke zdraví vybraných fakultních učitelů.

Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Descriptors - Czech

Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 56 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 20 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 3 hodiny, práce se studijními materiály (za celý semestr) 3 hodiny, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 4 hodiny. Seminární práce 11 hodin. Příprava na zápočet 3 hodiny.

Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (31.08.2021)
Literature - Czech

VALIŠOVÁ, A. KOVAŘÍKOVÁ,M. (2021).Obecná didaktika a její širší pedagogické souvislosti. Praha: Grada. 

FIALOVÁ, H. a kol. (2004). Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. Brno: Masarykova univerzita.

HALIŠKA, J. (2007). K některým problémům výchovy a vzdělávání žáků. Praha: NIDV.

 KALHOUS, Z., OBST, O. & a kol. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.

MAŇÁK, J., & ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.

SKALKOVÁ, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada.

VALIŠOVÁ, A. a kol., (2007). Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.

Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (10.09.2024)
Learning outcomes - Czech

Student má utvořenou představu jakým chce být učitelem, kde se nachází a jaké dílčí kroky vedou k dosažení požadované představy.

 Reflektuje pozitivní a negativní stránky pozorovaných hodin.

Hodnotí vyučovací hodiny na základě kritérií.

Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (02.10.2024)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html