|
|
|
||
Pojetí předmětu se opírá o dokument WHO "Zdraví 21", koresponduje s Národním programem rozvoje vzdělávání v ČR a vychází z rámcových vzdělávacích programů pro základní a středoškolské vzdělávání v oblasti výchovy ke zdraví. Předmět přispívá k rozvoji didaktického myšlení studentů učitelství pro naplnění očekávaných výstupů vzdělávací oblasti Člověk a zdraví ve školní praxi. Klade důraz na systémové chápání výuky, vysvětluje aplikační a integrační pojetí výchovy ke zdraví. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
Cílem předmětu je poskytnout studentům učitelství hlubší teoretické základy oborové didaktiky zaměřené na potřeby vzdělávání v oblasti podpory zdraví a na realizaci výukových cílů výchovy ke zdraví na ZŠ a SŠ. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|
|
||
BELZ, H.; SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6 ČAPEK,R. Moderní didaktika.Praha: Grada,2015. ISBN 978-80247-3450-7 KALHOUST,Z..; OBST,O.Školní didaktika.Praha:Portál, 2012 KOLÁŘ, Z. VALIŠOVÁ, A.: Analýza vyučování. Praha, Grada, 2009. 230 s. ISBN 978-80-247-2857-5. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5 KOVARÍKOVÁ,M.;MARÁDOVÁ,E. Didaktika výchovy ke zdraví a bezpečí: Pedagogická fakulta 2020.ISBN 978-80-7603-142-5 Marádová, E. Vybrané kapitoly z didaktiky výchovy ke zdraví. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 79 s. ISBN 978-80-7290-662-8. Skalková, J. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2., rozš. a aktualiz. vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7. MAREŠ, J.; SLAVÍK, J.; SVATOŠ, T.; ŠVEC, V. Učitelovo pojetí výuky. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1937-9 PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál : 2013 ISBN 978-80-262-0367-4 ŠALAMOUNOVÁ, Z;. ŠEĎOVÁ, K.; ŠVAŘÍČEK, R.. Komunikace ve školní třídě. Portál, 2012 ISBN 978-80-262-0085-7 VALENTA, J. Didaktika osobnostní výchovy. Praha:, Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4473-5. Zormanová, L. Obecná didaktika: pro studium a praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. 239 s. ISBN 978-80-247-4590-9 Aktuální informace z webového portálu www.rvp.cz Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (29.09.2020)
|
|
||
Požadavky k zápočtu:úspěšné absolvování zápočtového testu - otevřené i uzavřené otázky (min. 75%). Pro získání zápočtu lze využít maximálně tři termíny. Last update: Kovaříková Miroslava, PhDr., Ph.D. (08.09.2017)
|
|
||
1. Systém kurikulárních dokumentů, vymezení RVP pro základní vzdělávání. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v RVP. 2. Analýza vzdělávací oblasti Člověk a zdraví. 3. Praktické a emocionální potřeby žáků. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výstupů. 4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků. Praktické a emocionální potřeby žáků. 5. Formy a metody výuky ve VkZ. 6. Vyučovací hodina VkZ. Struktura vyučovací hodiny, plánování výuky. 7. Problematika hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví. Last update: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (19.08.2017)
|