|
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)
Cílem předmětu je připravit studenty na pedagogickou práci v multikulturním a multietnickém prostředí. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (03.02.2021)
Výuka v LS 2020/2021 bude až do odvolání probíhat online, prostřednictvím nástroje Microsoft Teams. Na výuková setkání se studenti přihlašují prostřednictvím týmu s názvem shodujícím se s názvem předmětu. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (30.10.2019)
Buryánek, Jan et al. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy: projekt Varianty. [Intercultural education: a handbook not only for secondary school teachers: Project Variants.]. [Praha]: Člověk v tísni v Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 518 s. ISBN 80-7106-715-6. Dostupné také z: http://www.varianty.cz. Faltýn, Jaroslav. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. [Theoretical background of multicultural andragogy.] Vyd. 1. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2005. 129 s. Edice celoživotního vzdělávání; sv. 18.ISBN 80-86284-50-6. GARGIULO, Richard M. Special education in contemporary society: an introduction to exceptionality. 4th ed., media ed. Thousand Oaks: Sage Publications, c2012. p. 85 – 111. ISBN 978-1-4129-9695-2. Nikolai, Tomáš a Sedláčková, Petra. Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. [Stories from the wrong neighborhood, or, How to work with the theme of segregation not only in education.] Praha: Člověk v tísni, 2007. 117 s.ISBN 978-80-86961-45-3. Moree, Dana et al. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. [Before we start multicultural education: from group concepts to personality.] Praha: Člověk v tísni, 2008. 110 s.ISBN 978-80-86961-61-3 Radostný, Lukáš a kol. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. [Pupils with different mother tongue in Czech schools.] 1. vyd. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. 76 s.ISBN 978-80-254-9175-1. |
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)
Tematické vymezení předmětu: |
|
||
Last update: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (30.10.2019)
Active participation in lessons (min. 70%), elaboration of seminar work, passing the exam (in case of failure, 2 corrective attempts). |