|
|
|
||
Kurz je koncipován jako uvedení do těch témat obecné pedagogiky, která jsou významná z hlediska povolání učitele praktického vyučování. Pozornost je věnována charakteru a struktuře pedagogické vědy, pedagogické terminologii, vybraným teoretickým otázkám výchovy a vzdělávání, interakcím výchovy a jedince a výchovy a společnosti. Součástí kurzu je též rámcové seznámení s dějinami výchovy a výchovných institucí. Předmět vytváří poznatkový základ pro studium dalších pedagogických disciplín v oboru učitelství praktického vyučování a odborného výcviku. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (11.07.2019)
|
|
||
The aim of the course is to inform students about character and structure of educational science, familiarize them with the most fundamental topics of general theory of education and to convey adoption of contemporary terminology. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (11.07.2019)
|
|
||
Distanční forma výuky V souvislosti se zavedením mimořádných opatření bude výuka probíhat dle rozvrhu v prostředí MS Teams. Konkrétní odkaz/kód bude všem zapsaným studentům zaslán nejpozději den před výukou. Prezentace, literatura ke studiu, úkoly k vypracování a další informace budou k dispozici v Moodlu. Přihlašovací údaje dostanou studenti v dostatečném předstihu před prvním setkáním. Požadavky na ukončení předmětu zůstávají stejné, mění se pouze forma výuky. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (27.09.2020)
|
|
||
DVOŘÁČEK, J. Základy pedagogiky pro učitele a vychovatele. Praha: UK PedF, 2004. Last update: Šaroch Jaroslav, PhDr., Ph.D. (10.02.2019)
|
|
||
Požadavky ke zkoušce: Zkouška má formu rozpravy o některém z probíraných témat. Předpokládá se porozumění základním pojmům a souvislostem a schopnost zaujmout vlastní stanovisko k diskutovaným otázkám. Studenti mají na složení zkoušky celkem 3 pokusy, z toho 2 opravné. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (11.07.2019)
|
|
||
1. Introduction to study of education, sources of pedagogical information. 2. Education as a science - concept of education, its structure and placement in system of sciences. 3. Basic terminology of education and its transformations. 4. Upbringing and development of a person. 5. Upbringing and society. 6. Education profession. 7. Historical development of educational institutions and opinions on education. Last update: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (11.07.2019)
|