Playing the Piano III - OKB7308221
|
|
|
||
Playing small performance pieces and vocal exercises in different keys. Practising songs in minor keys. Practising
kindergarten songbook songs. Practising songs for expression in movement. Knowledge of vocal and instrumental lines of
the works by Petr Eben and I. Hurník: Česká Orffova škola, I.
Last update: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (27.04.2010)
|
|
||
Cílem discipliny Hra na klavír II je dále prohlubovat dovednosti ze 2. semestru studia a připravit studenty na klasifikovaný zápočet ve formě přehrávky na konci 3. semestru jejich studia.
Cílem discipliny Hra na klavír II je dále prohlubovat dovednosti ze 2. semestru studia a připravit studenty na klasifikovaný zápočet ve formě přehrávky na konci 3. semestru jejich studia.Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5.
DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok 2001, Súzvuk, 1. vydanie,s. 48, ISBN:80-968600-3-8.
DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými píšněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71.
KODEJŠKA,M.Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002.
KODEJŠKA,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.-C program. Praha: (kompendium) 2005.
KODEJŠKA,M.- POPOVIČ,M.. Příručka klavírních doprovodů a dirigování písní v MŠ a ZŠ. Praha:Portál 1996, 1. vydání, s.117, ISBN::80-7178-099-5.DROPOVÁ,A. Hráme na klavíri a keyboarde. Prešov: Prešovský hudobný spolok 2001, Súzvuk, 1. vydanie,s. 48, ISBN:80-968600-3-8.DOSTÁL,J. Nový Beyer. Zábavná klavírní škola s lidovými píšněmi, hrami a hádankami. Praha:Editio Supraphon 1971, 1. vydání, s.95, ISBN: 02-131-71.KODEJŠKA,M.Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002.KODEJŠKA,M. Individuální záznamové listy ke hře na klavír pro studenty.Učitelství pro MŠ.-C program. Praha: (kompendium) 2005.Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
V plánovaném rozsahu výuky seminářů v kombinovaném studiu budou uplatňovány dialogické metody práce. Velký důraz je kladen na samostatnou domácí přípravu. Studentům budou některé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si tyto ukázky znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží klasifikovaný zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní a úspěšně vykoná přehrávku před ostatními studenty.
V plánovaném rozsahu výuky seminářů v kombinovaném studiu budou uplatňovány dialogické metody práce. Velký důraz je kladen na samostatnou domácí přípravu. Studentům budou některé skladby a způsoby doprovodů písní názorně ukázány učitelem. Studentky budou mít možnost si tyto ukázky znovu přiblížit i při své domácí práci na elektronickém nosiči nebo na YouTube. Jednotlivé skladby a kroky jsou metodicky promyšlené a jsou zapsány v Individuálním záznamovém archu, který má každý student k dispozici a předkládá ho učiteli při výuce. Nároky na studenty jsou diferencované podle jejich předcházejících hudebních zkušeností do programu A (úplní začátečníci) a do programu B (dřívější zkušenost). Studenti obdrží klasifikovaný zápočet, když splní veškeré předem uložené úkoly v oblasti hry na klavír a improvizace doprovodů lidových písní a úspěšně vykoná přehrávku před ostatními studenty.Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
klasifikovaný zápočet
klasifikovaný zápočetLast update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|
|
||
Student začátečník (A program)
I. Přednesové skladby z Klavírní školy pro začátečníky:
(Vaňhal, J.K: Allegretto, KŠ I, č. 95, s. 60+ Ryba, J.: Teče, voda, teče, KŠ I, č. 98, s. 61+ Hurník, I.: Smutná písnička+ Nečasová, J.: Princezna+ Nečasová, J.: Král.
II. Zpěv a hra vokálně průpravných cvičení a dovednost vytvořit rytmickou a melodickou zkratku písní pro rozezpívání v tóninách C dur, D dur, E dur, F dur, G dur:
III. Hra a zpěv písní pro MŠ ze zpěvníku Malým zpěváčkům se stylizací doprovodů:
Štědrej večer, s. 66, Nestarej se, ženo má, s. 99, Stojí vrba, s. 63, Vláček, s. 18,
IV. Hra a zpěv mollových písní z příručky v jedné tónině: Ej, padá, padá, s. 17, Křepelenka, s. 17
V. Hra a zpěv písní pro hudebně pohybovou výchovu (bez transpozic): Točíme kolečko, Jarní popěvek,Vláček, Na procházce, Myšky
VI. Hra a zpěv písní z České Orffovy školy (melodie bez transpozic):
Vyjdi, vyjdi, slunéčko, Halí,belí, Zlatá brána, Šneček, Cibulenka, Běží liška, Snědli vlci berana,Kolíbavka,Sil Petr proso, Už je to uděláno, Potěšení, Nechoď tam Šibal pekař, Liška, Byla jedna babka,Visatec
Student mírně pokročilý (B program):
Program studia je v zimním semestru 3. ročníku u programu B stejný jako u programu A. U programu B je větší zřetel kladen na výraz a dynamiku a kvalitu úhozu u skladeb i písní. Studenti budou interpretovat čtyři přednesové skladby vhodné pro děti předškolního věku. Výběr bude proveden po konzultaci s učitelem i s přihlédnutím k vlastním návrhům studentů.
Obsah veřejné přehrávky k získání klasifikovaného zápočtu:
a) Přednesová skladba ze 3. semestru dle vlastní volby
b) Přednesová skladba ze 3. semestru určená
c) Tři průpravná nebo přípravná cvičení v transpozicích se zpěvem
d) Jedna určená píseň ze zpěvníku Malým zpěváčkům
e) Jedna určená píseň pro pohybovou dramatizaci nebo taneček
f) Jedna určená lidová nebo umělá píseň z 1. dílu Orffovy školy (jen melodie)
Hodnocení (maximálně je možné dosáhnout u přehrávky 60 bodů):
60-55 bodů odpovídá známce výborně, 54 - 48 odpovídá známce velmi dobře, 47 - 30 odpovídá známce dobře, nižší počet bodů znamená, že student nevyhověl.
Student začátečník (A program) I. Přednesové skladby z Klavírní školy pro začátečníky:(Vaňhal, J.K: Allegretto, KŠ I, č. 95, s. 60+ Ryba, J.: Teče, voda, teče, KŠ I, č. 98, s. 61+ Hurník, I.: Smutná písnička+ Nečasová, J.: Princezna+ Nečasová, J.: Král.II. Zpěv a hra vokálně průpravných cvičení a dovednost vytvořit rytmickou a melodickou zkratku písní pro rozezpívání v tóninách C dur, D dur, E dur, F dur, G dur: III. Hra a zpěv písní pro MŠ ze zpěvníku Malým zpěváčkům se stylizací doprovodů: Štědrej večer, s. 66, Nestarej se, ženo má, s. 99, Stojí vrba, s. 63, Vláček, s. 18, IV. Hra a zpěv mollových písní z příručky v jedné tónině: Ej, padá, padá, s. 17, Křepelenka, s. 17 V. Hra a zpěv písní pro hudebně pohybovou výchovu (bez transpozic): Točíme kolečko, Jarní popěvek,Vláček, Na procházce, Myšky VI. Hra a zpěv písní z České Orffovy školy (melodie bez transpozic):Vyjdi, vyjdi, slunéčko, Halí,belí, Zlatá brána, Šneček, Cibulenka, Běží liška, Snědli vlci berana,Kolíbavka,Sil Petr proso, Už je to uděláno, Potěšení, Nechoď tam Šibal pekař, Liška, Byla jedna babka,Visatec Student mírně pokročilý (B program): Program studia je v zimním semestru 3. ročníku u programu B stejný jako u programu A. U programu B je větší zřetel kladen na výraz a dynamiku a kvalitu úhozu u skladeb i písní. Studenti budou interpretovat čtyři přednesové skladby vhodné pro děti předškolního věku. Výběr bude proveden po konzultaci s učitelem i s přihlédnutím k vlastním návrhům studentů. Obsah veřejné přehrávky k získání klasifikovaného zápočtu:a) Přednesová skladba ze 3. semestru dle vlastní volby b) Přednesová skladba ze 3. semestru určená c) Tři průpravná nebo přípravná cvičení v transpozicích se zpěvem d) Jedna určená píseň ze zpěvníku Malým zpěváčkům e) Jedna určená píseň pro pohybovou dramatizaci nebo taneček f) Jedna určená lidová nebo umělá píseň z 1. dílu Orffovy školy (jen melodie) Hodnocení (maximálně je možné dosáhnout u přehrávky 60 bodů): 60-55 bodů odpovídá známce výborně, 54 - 48 odpovídá známce velmi dobře, 47 - 30 odpovídá známce dobře, nižší počet bodů znamená, že student nevyhověl. Last update: KODEJSKA/PEDF.CUNI.CZ (08.09.2011)
|