|
|
|
||
Art education and visual culture - elarge the art education domain in its interdisciplinary relations. The art education curriculum. Children´s art as a specific phenomenon of ontogeny : developmental stages, individual differences and typological inclinations .Reconceptions of undrestanding of children´s art and contemporary psycho-didactic conceptions.
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (18.10.2018)
|
|
||
Attainment targets: Think the Art Education in larger context of other domains and practice in public schooling. Explore the visual perception and its content. To make preconditions of full qualified look at children´s art (process and product) , spontaneous and with teacher´s guidance. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (18.10.2018)
|
|
||
Visual Arts Education, Visual Education, cultural education, interdisciplinarity, visual perception, creativity, sensitivity, imagination, creativity, communication, reflexion, child drawing, ontogenesis Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (18.10.2018)
|
|
||
ZÁPOČET průběžné plnění zadaných úkolů předložení základu profesního portfolia Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (06.02.2020)
|
|
||
FULKOVÁ, M. Když se řekne…vizuální gramotnost. In Výtvarná výchova 2002. č. 4. ISSN 1210-3691 KESNER, L. Muzeum umění v digitálním věku. Praha: Argo a NG 2000 KITZBERGEROVÁ. L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: PedF UK 2014, elektronický text PODLIPSKÝ, R., VANČÁT, J., UHL SKŘIVANOVÁ, V., ZIKMUNDOVÁ, V. a kol. Tvořivost ve výtvarné výchově. Plzeň: ZU 2017 Rámcový vzdělávací program pro základ ní vzdělávání. [online]. Praha: VÚP v Praze, 2007. 126. s. [cit. 2015-10.18]. Dostupné z WWW: < http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf >.
GARDNER, H. Dimenze myšlení. Praha: Portál 1999 KLUSÁK, M; SLAVÍK, J. Kresba postavy pána. In Pražská skupina školní etnografie – Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005, str. 76–81 STUCHLÍKOVÁ, I., JANÍK, T. et al. Oborové didaktiky: vývoj-stav-perspektivy. Brno: MU 2015 ŠOBÁŇOVÁ, P. et. al. Současný stav a perspektivy výtvarné výchovy. Reflexe kurikulárních dokumentů pro všeobecné vzdělávání. Olomouc: Česká sekce INSEA, KVV PedF UP 2016 UHL SKŘIVANOVÁ, V. Pedagogika umění-umění pedagogiky. Ústí nad Labem: UJEP 2014 WELTMANOVÁ, A. Tohle není matika. Brno: Computer Press 2015 Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (06.02.2020)
|
|
||
Form of teaching : lessons/seminars, lecture, teachers´professional portfolio, analysis of curricular dicuments, museum and gallery education, interpretation, transformation of the content, videoanalysis, plan of the lesson of art, reflection.
Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (18.10.2018)
|
|
||
Evaluation: Credit File the professional portfolio in AE Fulfil the continuous tasks Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (06.02.2020)
|
|
||
1. Cíle, obsah a učivo Vv. 2. Výtvarná typologie. 3. Vizuální gramotnost. 4. RVP ZV Umění a kultura. Standardy pro základní vzdělávání. Učivo. 5. Téma ve Vv. Jak a kde ho hledat? 6. Galerijní a muzejní edukace 7. Tvořivost 8. Vizuální vnímání. 9. Výtvarný úkol. Výtvarný projekt. Didaktická analýza. 10. Psychologická východiska Vv. 11. Učitelovo pojetí předmětu. Reflexe kurzu. Last update: Novotná Magdalena, Mgr., Ph.D. (06.02.2020)
|