|
|
|
||
Classes are divided into four thematic blocks:
1. Central motor impairments within special education - appearance, etiology, symptomatology, classification, communication,
educational aspects [Cerebral palsy, clinical symptoms, classification, psychosocial impacts and educational aspects]
2. Congenital developmental disorders - incidence, conception factors, psychosocial aspects [craniosynostosis,
craniostenosis, limb deficits, neural duct anomaly, viscous congenital developmental disorders - appearance,
symptomatology, types, pursuing and recording]
3. Severe physical impairment - communication, facilitation [origin and development of severe and multiple impairment, basal
stimulation, activation, handling]
4. Health disadvantage within special education - typology of malfunctions and their psychosocial results [epilepsy, diabetes
mellitus, multiple sclerosis, attack conditions of their etiology, pain, dietetic arrangements, regime arrangements, family with ill
member, health disadvantage at school]
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.03.2010)
|
|
||
Povinná: DUNOVSKÝ,J. Sociální pediatrie. Praha: GradaPublishing, 1999. HÁJKOVÁ,V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008. HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. EPOCHA & Somatopedická společnost: Praha 2009 MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H&H, 2001. PFEIFFER, J. Neurologie v rehabilitaci. Praha: Grada Publishing, 2008 VÍTKOVÁ, M. Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006. Doporučená: ZOLTAN, B. Vision, Perception, and Cognition. Slack Incorporated.2007 ISBN: 10 1-55642-738-7, 13 978-1-55642-738-1
Last update: HAJKOVAV/PEDF.CUNI.CZ (24.02.2013)
|
|
||
Absolvování výuky - přednášek , seminářů bez povinnosti písemné seminární práce. Last update: HUBALOVA/PEDF.CUNI.CZ (24.10.2011)
|