|
|
|
||
Integrity of a person, and combined disability, multiple impairments, accessory impairment, symptomatic impairment.
Terminology, model of perception of persons with multiple disabilities. Institutional and educational conduct, social support.
Changes in cognitive and emotional development of individuals with multiple disabilities. Special education diagnosis of
people with multiple disabilities, followed by a creation of individual educational plans. Possibilities of communication of
combined handicapped individual. Influence of multiple disabilities to quality of life of an individual and his/her family. Role of
special educator, family, and other professionals at team work. Program of Guided Reflection is a part of classes.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
|
|
||
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí a tělesným a kombinovaným postižením : somatopedická a psychologická východiska. Praha : TRITON, 2001. ISBN: 80-7584-192-7. JELÍNKOVÁ, M. Aktivity volného času pro osoby s těžkým a kombinovaným postižením. Praha : Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902494-0-X. LUDÍKOVÁ, L Vzdělávání hluchoslepých 1. Praha : Scientia, 2000. ISBN 80-7183-225-1. LUDÍKOVÁ, L. Vzdělávání hluchoslepých 3. Praha : Sciencia, 2001. ISBN 80-7183-256-1. VÍTKOVÁ, M. Těžké postižení dětí / žáků jako trvalé pohrožení života. In VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004, s. 325-332. ISBN 80-7315-071-9 VÍTKOVÁ, M. Edukace žáků s těžkým postižením a s více vadami. In In VÍTKOVÁ, M. Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2004. 2. vydání, s. 152-174. ISBN 80-86633-22-5. VÍTKOVÁ, M. Edukace jedinců s více vadami - jedna ze specializací následného magisterského studia speciální pedagogiky. In: VÍTKOVÁ, M. (ed.). Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. 1. vydání. Brno: Paido, 1999, s. 9-12 Last update: Ohlídková Blanka, PhDr., CSc. (22.05.2006)
|