|
|
|
||
Definition of basic concepts relating to institutional and protective education.
Classification of behavioural disorders from the special education point of view.
Multifactorial approach of behavioural disorders. Current status of institutional and protective education in the CR and other
selected European countries. Provisions for execution of institutional and protective education in the CR (diagnostic
institutions, children´s homes with a school, educational institutions, children´s homes, institutions for foreigners´ children)
Educational-therapeutical approaches towards drug-addicts and drug-habit-forming persons. Bio-psycho-social-spiritual
model of dependence behaviour. System of outpatient and residential care of drug-habit-forming persons. Harm
Reducation. Self helping organizations acting in the CR. Current drug scene in the CR.
Last update: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (23.06.2009)
|
|
||
CZAPOW, C. JEDLEWSKI, S. Resocializační pedagogika. Praha, SPN 1981. DUNOVSKÝ J.: Dítě a poruchy rodiny. Praha, Avicenum 1986 HOUSAROVÁ, B. (ed). Speciálněpedagogická čítanka. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-109-5. KLÍMA J., KLÍMA P.: Základy etopedie. Praha, SPN 1984 MATOUŠEK O.: Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha 1994 MATOUŠEK O. Ústavní péče. Sociologické nakladatelství 1995. ISBN 80-85850-08-7 NEŠPOR, K.: Kouření, pití, drogy. Praha, Portál 1995 PRESL J.: Drogová závislost. Mexdorf 1994 ŠOTOLOVÁ, E.: Programy vzdělávání budoucích učitelů romských dětí v České republice. In: Balvín, J.: Romové a obec. Ústí nad Labem: 2001, s. 31 - 35. ISBN 80-902461-5-X. ŠOTOLOVÁ, E.: Výchovně léčebné přístupy k osobám závislým na návykových látkách. In: Krahulcová, B. a kol.: Postižený člověk v procesu senescence. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2002, s. 60-70. ISBN 80-7290-094-3. Last update: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (18.10.2006)
|