|
|
|
||
The raise of students' active participation in class (mutual accompaniments of singing). While working on the repertoire, an
independent personal attitude towards the song execution and its methodological mastering will be focused on. The
management of the requirements for the final performance will be dealt with.
Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (14.09.2019)
|
|
||
ASPELUND, D. L. O pěveckém umění. Praha : SNKLHU, 1955. Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (14.09.2019)
|
|
||
Přednes šesti skladeb. Jedna z období baroka, tři úpravy lidových textů,nebo inspirace lidovými texty (např. Janáček, Martinů, Novák). Skladba s dětskou tematikou (pro dětský poslech), umělá skladba dle vlastního výběru. Studenti jsou povinni předložit na konci každého semestru písemné reflexe návštěv tří operních představení.
Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (14.09.2019)
|
|
||
Sylabus frekventovaných a průběžně osvojovaných pojmů a dovedností: 1) Pěvecké dýchání- Fyziologie dechu, typy dechu, cviky navozující žeberně brániční dech, vedení dechu při fonaci, dechová opora. Pěvecký postoj a pěvecký sed. 2) Nasazení tónů, rozvoj pěvecké rezonance, hlavový tón, plný tón, hlasové rejstříky. 3) Pěvecká artikulace, vyrovnání vokálů, neutralizace vokálů. 4) Vazba tónů, legato, tenuto, portamento, ripetuto. 5) Hudební artikulace, stylové melodické ozdoby, mezza voce, messa di voce 6) Zásady české pěvecké výslovnosti (vazba). 7) Pěvecká fráze a práce s dechem. 8) Pěvecká cvičení určená k rozezpívání Last update: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (14.09.2019)
|