SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2020/2021
   Login via CAS
Actual issues of pedagogy II - O01215103
Title: Aktuální otázky pedagogiky II
Guaranteed by: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Faculty: Faculty of Education
Actual: from 2019 to 2020
Semester: winter
E-Credits: 2
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/2, C [HT]
Capacity: unknown / 78 (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Explanation: Rok4
Old code: VPKU
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Dagmar Málková
Mgr. Jaroslav Pěnička
Mgr. Jana Sissak
Classification: Pedagogy > Pedagogy and Psychology for Teachers
Teaching > Pedagogy
Pre-requisite : O01213022, O01215018, O01215020, O01215102
Is interchangeable with: OK0615103
Annotation -
..
Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
Aim of the course -

....

 

 

Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
Descriptors - Czech

Studijní zátěž:
1) přímá výuka 20 hodin
2) přípravy na práci a prezentování v kurzu 10 hodin
3) příprava a zpracování záp.práce 15 hodin
4) studium literatury- 5 hodin

Last update: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
Course completion requirements - Czech

1.

1) aktivní účast na seminářích, omluvena jedna absence

2) plnění průběžných písemných úkolů  v souladu s kritérii stanovenými v seminářích.

2. Osobní management učitele

- aktivní účast na seminářích, omluvena jedna obsence,

- vypracování závěrečné eseje o jednotlivých setkáních, její prezentace a odevzdání dle zadaných kritérií.

3. Začínající učitel

- aktivní účast na seminářích, omluvena jedna absence

- vypracování závěrečné písemné práce v souladu s kritérii stanovenými v seminářích

Last update: Málková Dagmar, Mgr. (09.10.2022)
Literature -

Svatoš, T. (2006). Studentské portfolio jako zdroj poznání postojů začínajících studentů učitelství. Pedagogika, 56(1), 45-57.

Svatoš, T., & Holý, I. (2007). Studentské portfolio v negraduálním učitelském vzdělávání. In M. Píšová (Ed.), Portfolio v profesní přípravě učitele (s. 21-38). Pardubice: Fakulta humanitních studií Univerzity Pardubice.

Švec, V. (2016). Jak se utvářejí tacitní znalosti studentky učitelství Jaroslavy v průběhu její učitelské praxe? In V. Švec, J. Nehyba, P. Svojanovský et al. (2016), Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (s. 169-179). Brno: Pedagogická fakulta MU.

https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016

Švec, V., Nehyba, J., Svojanovský, P. et al. (2016). Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi. Brno: Pedagogická fakulta MU.

https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016

Tomková, A. (2004). Portfolio v přípravě učitelů primární školy. In V. Spilková et al., Současné proměny vzdělávání učitelů (s. 180-190). Brno: Paido.

Tomková, A. (2018). Portfolio v perspektivě reflektivně pojatého vzdělávání učitelů. Praha: Pedagogická fakulta UK.

Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
Teaching methods -

 group seminars with discussion, reflection and presentation. 

Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
Syllabus -

....

Last update: Poche Kargerová Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2022)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html