SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2012/2013
   Login via CAS
Evaluation in Biology Education - MB180P14
Title: Hodnocení ve výuce biologie - didaktické testy
Guaranteed by: Department of Biology Education (31-180)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2011 to 2013
Semester: summer
E-Credits: 1
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, C [HT]
Capacity: 18
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: taught
Language: Czech
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Teacher(s): doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Incompatibility : MB180C24
Is incompatible with: MB180C24
Opinion survey results   Examination dates   Schedule   
Annotation -

Practical training in formulation test from biology, its verification and mathematical evaluation. Identification of actual test condition on natural subjects in Czech Republic and in foreign countries - Kalibro, Scio, TIMSS, and PISA.



Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (30.10.2020)
Literature - Czech

I.

Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál

Průcha Jan: Pedagogická evaluace, 1996, MU Brno

Vašátková, J. Úvod do autoevaluace školy, 2006, UP v Olomouci

II.

Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada

Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál

Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál

Pařízek, V., Solfronk, J.: Obsah vyučování, Zkoušení a hodnocení žáků, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 1996

Číhalová, E., Mayer, I.: Klasifikace a slovní hodnocení, Agentura Strom, Praha 1997

Schimunek, F.-P: Slovní hodnocení žáků, Nakladatelství Portál, Praha 1994

III.

Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972

Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992

Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999

Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (25.02.2019)
Requirements to the exam - Czech

Návrh pisemne práce pro žáky na dané biologické téma

Oprava, hodnocení a klasifikace písemné práce zadané v jedné třídě gymnázia

Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (25.02.2019)
Syllabus - Czech
1. Hodnocení písemného projevu žáka
2. Hodnotící nástroje, didaktické testy
Základní typy didaktických testů a jejich charakteristika

Typy testových položek

3. Plánování a konstrukce testu
Plánování - stanovení cílových kategorií

Obsahová analýza učiva

Tvorba testových položek

Konstrukce testu

Orientační ověření a úprava testu

Analýza testových položek , obtížnost položky

4. Hodnocení písemního projevu žáka
Pořadí- prosté, percentilové

Procenta správných odpovědí

Převod výkonu na známku

Význam hodnocení pro učitele a pro žáka

5. Praktická realizace jednotlivých kroků na předložených ukázkách

Last update: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (25.02.2019)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html