SubjectsSubjects(version: 970)
Course, academic year 2024/2025
   Login via CAS
Diagnostic Assessment in Science Education - MB180C24
Title: Didaktická diagnostika ve výuce přírodovědných předmětů
Czech title: Didaktická diagnostika ve výuce přírodovědných předmětů
Guaranteed by: Department of Biology Education (31-180)
Faculty: Faculty of Science
Actual: from 2023
Semester: summer
E-Credits: 2
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/4, C [DS]
Capacity: unlimited
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
State of the course: cancelled
Language: Czech
Note: enabled for web enrollment
Guarantor: Mgr. Aleš Chupáč
Opinion survey results   Examination dates   Schedule   
Annotation - Czech
Předmět je zaměřen na možnosti hodnocení a klasifikace žáka v podmínkách ZŠ a SŠ. Student je seznámen s běžnými
způsoby hodnocení a možnostmi klasifikace žáka s přihlédnutím na povahu přírodovědného předmětu. Důraz je kladen na
přípravu a hodnocení didaktických testů a na časté učitelovy chyby při zadávání testů v reálných podmínkách.
Last update: HORYCH/NATUR.CUNI.CZ (18.04.2008)
Literature - Czech

DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Jinočany,1993.

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.

HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989.

CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: PdF UP, 1988.

CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 2000.

KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.

MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN, 1986.

Last update: Valentová Michaela, Mgr. (26.05.2011)
Requirements to the exam - Czech
  • docházka (maximální absence 4 hodiny)
  • příprava a realizace testu s kombinací různých typů úloh k danému tématu (dle studijní kombinace), prezentace získaných výsledků
Last update: Valentová Michaela, Mgr. (02.11.2011)
Syllabus - Czech

Didaktická diagnostika jako proces (základní pojmy, typy, úkoly a cíle diagnostiky, zásady a etapy diagnostického procesu, problémy diagnostické práce, diagnostické kompetence).

Diagnostické metody a techniky (pozorování, rozhovor, dotazník, test, zkouška, anamnéza, studium pedagogické dokumentace, speciální diagnostické metody).

Rozbor konkrétních testů z reálné výuky přírodovědných předmětů (analýza písemných prací žáků různých typů škol, prezentace častých chyb učitelova zadání apod.)

Prezentace a rozbor nestandardizovaných didaktických testů připravených studenty.

Last update: HORYCH/NATUR.CUNI.CZ (18.04.2008)
 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html