|
|
Files | Comments | Added by | |
![]() |
English for Journalists exam test task samples.pdf | English for Journalists exam test task samples | Mgr. Alena Prošková |
|
||
The course is designed to improve reading and listening comprehension of English in mass media considerably, while, at the same time, substantially enhancing students' own professional spoken and written English for usage in mass media. Preparing and delivering a journalism related oral presentation, or possibly conducting an interview, preparing a report, writing a culture review etc. (contact the teacher to plan the topic and due date).
Last update: Prošková Alena, Mgr. (27.01.2025)
|
|
||
Following the latest developments, using original English resources. Various follow-up activities to teach correct pronunciation, to repeatedly use new terms in appropriate contexts, and to remind students of some tricky grammar features. Work with audio/video materials. Journalism-related oral presentation, or possibly conducting an interview, preparing a report, writing a culture review etc. ... (contact the teacher to plan the topic and due date). Students are advised and encouraged to keep an individual record of their language learning in order to reflect on their progress. It is essential that students get into the habit of regular private study in order to support and consolidate their learning.
Last update: Prošková Alena, Mgr. (28.01.2025)
|
|
||
I. Aktivní účast na seminářích - tolerance tří absencí, možnost nahradit absenci účastí na semináři jiné skupiny v témže týdnu. Kontrolní minikvízy. 20 bodů II. Ústní miniprezentace ve dvojicich (2x 5 min) - např. na základě článku publikovaného v posledních dvou letech z těchto akademických časopisů přístupných online přes Shibboleth>Charles Uni>CAS: Journalism Studies (Taylor & Francis), Journalism Practice (Taylor & Francis), Digital Journalism (Taylor & Francis), Journalism (Sage), European Journal of Communication, or Media, Culture and Society, nebo audia či videa z vybraného panelu konference Prague Media Point či ECREA, nebo několika relevantních TED Talks, nebo dle návrhu vyučující. Téma (po dohodě s vyučující) a termín si studenti zapíší do harmonogramu ve sdíleném dokumentu E f J). Vložení stručného shrnutí do sdíleného dokumentu kurzu + zaslání vyučující emailem nejpozději dva dny před vlastní prezentací (osnova, užitečné pokročilejší výrazy, náměty k diskusi). 10 bodů. III. Natočení krátkého audio/video rozhovoru fyzicky či online (finální sestřih 2-3 minuty + původní verze) s rodilým mluvčím v angličtině, profesionálem ve svém oboru, ideálně s přesahem o možnosti řešení určitého problému naší společnosti - vložení odkazů do sdíleného dokumentu DO 21. DUBNA. 10 bodů IV. Závěrečný písemný test - 60 bodů, ukázka typů testovacích položek viz SOUBORY. A (excellent) = 91 % and more B (very good) = 81-90 % C (good) = 71-80 % D (satisfactory) = 61-70 % E (sufficient) = 51-60 % F (fail) = 0-50 % A - outstanding performance with only minor errors, B - above the average standard but with some errors, C - generally sound work with a number of notable errors, D - fair but with significant shortcomings, E - performance meets the minimum criteria, F - fail – considerable further work is required Účast na seminářích je povinná - tolerance tří absencí za semestr. Při delší či častější nepřítomnosti je třeba kontaktovat vyučující (osobně či telefonicky v konzultačních hodinách nebo e-mailem). Last update: Prošková Alena, Mgr. (28.01.2025)
|
|
||
B2 level according to the Common European Framework of Reference (CEFR) - for incoming international students. Successful passing of the previous (JLB009 "English for Journalists I") course - for Czech students. Last update: Prošková Alena, Mgr. (28.01.2025)
|