Evidence programů CŽVEvidence programů CŽV(verze: 153)
 
   Přihlásit přes CAS
Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky (7703)
Základní informace
Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky
Kód varianty (CID): 7704
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován
Zaměření: Program CŽV - zájmový
Fakulta: Pedagogická fakulta
Katedra preprimární a primární pedagogiky [41-KPPP]
prezenční
čeština
Účastníci kurzu se na základě vlastního prožitku seznámí s metodami osobnostní a sociální a dramatické výchovy vhodnými i při práci ve výuce. Program nabízí účastníkům bezpečný prostor pro osobnostní rozvoj a prohloubení sebepoznání, které je předpokladem ke kvalitní práci s žáky/třídou a zároveň prevencí syndromu vyhoření.
MSMT-8213/2021-3-375
MŠMT
11914/2017-1
Učit vědomě: sebepoznání učitele jako cesta ke kvalitě výuky
Témata jednotlivých setkání:
(1) Já – vím, kdo jsem, co chci a co potřebuji (6 hodin)
Účastníci na základě vlastního prožitku formulují přednosti a rizika svého typu osobnosti pro profesi učitele, pojmenují své profesní cíle a hodnoty, reflektují svou profesní zkušenost a významné události, které je ovlivnily, uvědomí si své potřeby a možné zdroje jejich naplňování. Vyzkouší si vybrané techniky z oblasti psychohygieny. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků.
(2) Já a ty – vědomé budování vztahu učitel – žák (6 hodin)
V tomto bloku si účastníci pojmenují svou profesní roli ve vztahu k žákům, uvědomí si své hranice, které jim slouží k bezpečné, respektující a efektivní komunikaci se žákem, vyzkouší si vybrané techniky respektující komunikace, reflektují svůj postoj k různým typům žáků, pozitivní a negativní předsudky, které jejich vztah k žákům ovlivňují. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků.
(3) Já a my – vědomá práce se skupinou žáků (6 hodin)
V posledním bloku si účastníci na základě skupinové práce formulují úlohu sebe jako vedoucího skupiny žáků, pojmenují svůj přístup ke skupině a postupy, které využívají při ovlivňování klimatu třídy a skupinové dynamiky, uvědomí si svou zkušenost, dovednosti a limity v řešení konfliktních situacích. V závěru formulují na základě zkušenosti z kurzu svůj profesní cíl v oblasti seberozvoje jako předpoklad kvalitnější práce na osobnostním a sociální výchově svých žáků. Využity budou zážitkové aktivity a metody osobnostní a sociální a dramatické výchovy a koučovací postupy zohledňující úroveň připravenosti, potřeb a preferencí konkrétní skupiny účastníků.
20
Cílová skupina: učitelé 1. stupně ZŠ, max.počet 20.

Podrobnosti v rozvrhu
Statistika pro MŠMT
Příprava učitelů bez předmětové specializace (0113)
Podmínky absolvování a kvalifikace
jiná
Certifikace: Osvědčení o absolvování programu
Osvědčení
Garant a místo
PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1
Termín a délka
2021/2022
letní semestr, Květen
13.05.2022
Krátkodobé
18 (v hodinách celkem)
3 setkání po 6 hod.
13.5.2022
21.5.2022
3.6.2022
Poplatky a financování
2600 Kč / kurz
Přihláška
Centrum celoživotního vzdělávání PedF UK, Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1
Centrum celoživotního vzdělávání
Iva Gecková
iva.geckova@pedf.cuni.cz
221 900 342
01.02.2022
30.04.2022
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK