Hejného metoda ve vyučování matematice 1. stupně ZŠ – Geometrie (5721)
Základní informace | |
Hejného metoda ve vyučování matematice 1. stupně ZŠ – Geometrie | |
Kód varianty (CID): | 5721 |
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován | |
Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
Fakulta: | Pedagogická fakulta |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky [41-KMDM] | |
prezenční | |
čeština | |
Kurz je určen pro učitele 1. st. ZŠ, asistenty pedagogů, kteří s výukou matematice Hejného metodou začínají. V průběhu kurzu účastníci v roli učícího se poznají konstruktivistický způsob výuky, dostanou podněty k přemýšlení o vlastním výukovém stylu a možnostech jeho dalšího posouvání směrem ke stylu konstruktivistickému, tvořivému, objevitelskému. Hejného edukační metoda spočívá na dvou pilířích: a) důsledně konstruktivistickém přístupu k vyučování s důrazem na rozvoj autonomie žáka, budování klimatu ve třídě příznivému pro učení, budování dobrého vztahu k matematice a intelektuální činnosti, na individualizaci vzhledem k úrovni žáka v dané oblasti matematiky a na práci s chybou jako edukační situací. b) vyučování matematice orientované na budování schémat (VOBS), což je v koncepci učiva matematiky zajištěno vložením matematického obsahu do mnoha prolínajících se prostředí jak sémantických, tak strukturálních, která využívají žákových zkušeností a zajišťují žákům dobré porozumění pojmům, vztahům, procesům a situacím díky gradaci úloh, témat v souladu s mechanizmem poznávacího procesu žáka v matematice. |
|
MSMT-16033/2019-1-693 | |
Hejného metoda ve vyučování matematice 1. stupně ZŠ – Geometrie | |
Témata a časová dotace: (1) Geometrická prostředí manipulativní – 2D (Dřívka, Překládání papíru a tangramy, Parkety, Geoboard) – (8 h) zaměřeno na budování představ a dobré porozumění 2D geometrickým pojmům, vztahů, procesů, situací a na pojmy míry ve 2D – obsah, obvod. Z hlediska metakognitivního bude pozornost věnována rozvoji schopností budovat řešitelské strategie vhodné pro danou situaci. (2) Geometrická prostředí manipulativní – 3D Krychlové stavby a jejich znázornění, Sítě krychle – (8 h) zaměřeno na rozvoj prostorové představivosti žáka, na rozvoj schopnosti tvořit efektivní geometrický jazyk vhodný pro znázornění 3D objektů do roviny a na evidenci procesů. |
|
15 | |
Přihláška | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Příprava učitelů s předmětovou specializací (0114) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
nejsou stanoveny | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
Garant a místo | |
doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Termín a délka | |
2019/2020 | |
Říjen | |
Krátkodobé | |
16 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
4200 Kč / kurz | |
Přihláška | |
KMDM, PedF UK, M. Rettigové 4, Praha 1 | |
Katedra matematiky a didaktiky matematiky | |
Kateřina Pelantová | |
katerina.pelantova@pedf.cuni.cz | |
221900248 | |
07.02.2020 | |