Biologické školní sbírky II – tvorba trvalých mikroskopických preparátů – prezenční varianta (10363)
Základní informace | |
Biologické školní sbírky II – tvorba trvalých mikroskopických preparátů – prezenční varianta | |
Kód varianty (CID): | 10363 |
běží přijímací řízení | |
Zaměření: | Program CŽV - na výkon povolání |
Fakulta: | Přírodovědecká fakulta |
Centrum dalšího vzdělávání [31-643] | |
prezenční | |
čeština | |
Navržený vzdělávací program je druhou částí cyklu volně navazujících kurzů, věnovaných školním biologickým sbírkám – jejich tvorbě, údržbě a rekonstrukci. Tato část je věnovaná tvorbě trvalých mikroskopických preparátů a možnostem jejich využití ve školní výuce. Cílem tohoto kurzu je naučit učitele a další pedagogické pracovníky s cenově dostupnými metodami vytvářet vlastní trvalé mikroskopické preparáty. Účastníci si na kurzu vyrobí svou vlastní didaktickou sadu preparátů, kterou budou moci následně využít ve své výuce. S ohledem na nejistou epidemiologickou situaci způsobenou pandemií nového typu koronaviru, která může trvat poměrně dlouhou dobu a může se měnit oběma směry, jsme se rozhodli připravit kurz v prezenční variantě a zároveň jej podáváme k samostatné akreditaci i ve formě webináře. Obě varianty jsou obsahově identické a mají stejnou hodinovou dotaci. Prezenční varianta bude probíhat pod vedením lektora v didaktické praktické učebně Katedry učitelství a didaktiky biologie, Přírodovědecké fakulty UK a účastníci při ní budou využívat materiál a laboratorní optiku na místě. Lektor bude využívat projekční didaktickou techniku, včetně promítání živého obrazu z mikroskopu a stereomikroskopu na interaktivní tabuli nebo na velkoplošnou LCD obrazovku. Prezenční varianta je koncipována jako celodenní kurz v rozsahu 8 vyučovacích hodin (4 vyučovací hodiny výuky dopoledne, 60 minut přestávky na oběd, 4 vyučovací hodiny odpoledne). |
|
: vzdělávací program byl akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č.j.: MSMT- 734/2021-4-159 | |
MŠMT | |
6968/2019-1 | |
Biologické školní sbírky II – tvorba trvalých mikroskopických preparátů – prezenční varianta | |
1. Přehled základního vybavení a pomůcek – 0,5 vyučovací hodiny 2. Výběr a údržba laboratorní optiky – 0,5 vyučovací hodiny 3. Různé typy médií pro přípravu trvalých mikroskopických preparátů (TP), vhodnost jejich použití pro různé typy biologických objektů, zásady bezpečné práce s nimi – 0,5 vyučovací hodiny 4. Různé typy TP - celkové (totální), dílčí, řezové, roztěrové, otiskové. Vhodné objekty pro přípravu TP z různých skupin organismů – 4 vyučovací hodiny 5. Péče o sbírky TP, renovace starých a poškozených TP – 0,5 vyučovací hodiny 6. Co lze na jednotlivých preparátech demonstrovat, náměty pro činnost žáků – 1 vyučovací hodina 7. Fotodokumentace mikroskopických preparátů – 1 vyučovací hodina |
|
15 | |
Cílovou skupinou jsou především aprobovaní i neaprobovaní učitelé přírodopisu na druhém stupni základních škol, biologie na gymnáziích a obdobných přírodovědných předmětů na středních odborných školách. Dále do cílové skupiny spadají další pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení, pedagogové volného času domů dětí a mládeže a středisek volného času realizující přírodovědné kroužky. | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Příprava učitelů s předmětovou specializací (0114) | |
magisterské | |
Z prostředků účastníka | |
jiný účel | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
jiná | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
§ 10 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků | |
Garant a místo | |
RNDr. Jan Mourek, Ph.D. | |
Katedra učitelství a didaktiky biologie | |
Katedra učitelství a didaktiky biologie | |
učebna B4, Viničná 7, Praha 2 | |
Termín a délka | |
2023/2024 | |
zimní i letní semestr | |
15.12.2023 | |
Krátkodobé | |
8 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
850 Kč / kurz | |
Přihláška | |
KUDBI | |
RNDr. Jan Mourek, Ph.D. | |
jan.mourek@natur.cuni.cz | |
221951866 | |
01.12.2023 | |