Nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele (4844)
Základní informace | |
Nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele | |
Kód varianty (CID): | 5631 |
přijímací řízení ukončeno, kurz archivován | |
Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
Fakulta: | Právnická fakulta |
Oddělení komunikace a vnějších vztahů – Juridikum [22-J] | |
prezenční | |
čeština | |
Obsahem kurzu je podrobný výklad úpravy zákona o ochraně spotřebitele, který velmi detailně reguluje obchodní praktiky vůči spotřebitelům a především zakazuje klamavé, agresivní a jiné klamavé praktiky. Konkrétní pravidla a jejich dopady na posuzování marketingových aktivit podnikatelů budou vykládány na příkladech interpretace zákonné úpravy v judikatuře Nejvyššího správního soudu a též v judikatuře Soudního dvora EU, jehož závěry též mají závazný dopad na aplikaci českého zákona o ochraně spotřebitele. Doplňujeme, že obsahem kurzu není rozbor obecných otázek správního trestání (samotného správního rozhodování a podmínek jeho soudního přezkumu či působnost jednotlivých úřadů). |
|
Nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele | |
Základní osnova kurzu: • Směrnice o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu – důvody jejího přijetí, její účel, působnost a implementace do českého právního řádu • Velká generální klauzule nekalých obchodních praktik – znaky a případy • Malá generální klauzule klamavých obchodních praktik – znaky, klamavé jednání a opomenutí, příklady • Malá generální klauzule agresivních obchodních praktik – znaky a příklady • Černá listina klamavých a agresivních obchodních praktik – zvláštní povaha a příklady • Test průměrného spotřebitele (obsah a aplikace, nutné či naopak vyloučené užití tohoto testu, zvláštní ochrana zvlášť zranitelných spotřebitelů) • Postih zakázaných praktik (obecně) • Navrhované změny v evropské úpravě • Aktuální problémy ochrany spotřebitele (praktiky v oblasti internetu, dvojí kvalita potravin na evropském trhu atd.) Komu je kurz určen: pracovníkům v oblasti marketingu a dalším osobám rozhodujícím o reklamních strategiích podnikatelů a dále pracovníkům ČOI a dalších orgánů veřejné správy posuzujících obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele Rozsah: 6 vyučovacích hodin Termín konání kurzu: bude stanoven |
|
žádné | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
Právo (0421) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
nejsou stanoveny | |
Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
Garant a místo | |
doc. JUDr. Daniel Patěk, Ph.D. | |
Katedra obchodního práva | |
Katedra obchodního práva | |
Termín a délka | |
2019/2020 | |
letní semestr | |
Krátkodobé | |
6 (v hodinách celkem) | |
Poplatky a financování | |
2200 Kč / kurz | |
osvobozeno | |
Přihláška | |
Referát pro další vzdělávání právníků, Juridikum, UK PF, nám. Curieových 7, 116 40 Praha 1 | |
Oddělení komunikace a vnějších vztahů – Juridikum | |
Danuše Kučírková | |
Kucirkov@prf.cuni.cz | |
221 005 503 | |
30.06.2020 | |