Jak na 3D fotky a obrázky? (12365)
Základní informace | |
| Jak na 3D fotky a obrázky? | |
| Kód varianty (CID): | 12365 |
| běží přijímací řízení | |
![]() |
|
| Zaměření: | Program CŽV - zájmový |
| Fakulta: | Matematicko-fyzikální fakulta |
| Katedra didaktiky fyziky [32-KDF] | |
| prezenční | |
| čeština | |
| Praktický workshop zaměřený na 3D fotky a vektorové obrázky metodou anaglyfu (tj. při prohlížení pomocí červeno-tyrkysových brýlí) a jak tohoto tématu využít ve výuce fyziky, případně výtvarné výchovy či biologie. Téma prostorového vidění může sloužit jako odrazový můstek pro pochopení principů VR. Přestože tedy není běžně do výuky zahrnuté, může to být pro žáky lákavé téma. Navrhované aktivity jsou praktické a některé je možné využít i v terénu nebo v rámci projektové výuky. Obsah kurzu Obsah kurzu vychází ze zkušeností s vedením workshopu pro ZŠ a SŠ studenty se zájmem o téma. Kurz předpokládá jen základní znalosti focení s mobilem a ovládáním počítače. Jak vytvořit anaglyfovou fotku – naučíte se různé možnosti, jak udělat anaglyfovou fotku, s jednoduchými pomůckami i s 3D kamerou. Dozvíte se, kterých námětů se vyvarovat, a dáme vám zpětnou vazbu k vašim vlastním fotkám. Prostorové vidění a optické klamy – ponoříme se do teorie a experimentů týkajících se prostorového vidění a ukážeme si nejzajímavější související optické klamy. Jiný než červeno-tyrkysový anaglyf – ukážeme, jaké další barvy lze pro anaglyf využít, a vytvoříte si vlastní jiné než červeno-tyrkysové brýle. Co je to anaglyf a jak na vektorové anaglyfové obrázky? – podíváme i do geometrie, co je anaglyf za zobrazení, ale hlavně se naučíte vytvořit základní 3D anaglyfové obrázky případně video! |
|
| Jak na 3D fotky a obrázky? | |
| 8 hodin (jeden prezenční blok) termíny: 15. 11. 2025 nebo 22. 11. 2025 (při dostatku zájemců proběhne stejný kurz v obou termínech; v případě méně zájemců bude na základě domluvy vybrán vhodnější z termínů) časování: 10–18 hodin, s přestávkou na oběd |
|
| 10 | |
| Nejsou žádné stanovené. | |
| Obsah kurzu vychází ze zkušeností s vedením workshopu pro ZŠ a SŠ studenty se zájmem o téma. Kurz předpokládá jen základní znalosti focení s mobilem a ovládáním počítače. | |
Podrobnosti v rozvrhu | |
Statistika pro MŠMT | |
| Příprava učitelů bez předmětové specializace (0113) | |
Podmínky absolvování a kvalifikace | |
| jiná | |
| Certifikace: | Osvědčení o absolvování programu |
| nejsou žádné | |
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
Garant a místo | |
| RNDr. Martina Kekule, Ph.D. | |
| Katedra didaktiky fyziky | |
| Katedra didaktiky fyziky | |
| MFF UK, V Holešovičkách 2, Praha 8 | |
| RNDr. Martina Kekule, Ph.D. | |
Termín a délka | |
| 2025/2026 | |
| zimní semestr, Listopad | |
| 15.11.2025 | |
| Krátkodobé | |
| 8 (v hodinách celkem) | |
| termíny: 15. 11. 2025 nebo 22. 11. 2025 (při dostatku zájemců proběhne stejný kurz v obou termínech; v případě méně zájemců bude na základě domluvy vybrán vhodnější z termínů) | |
| 15.11.2025 | |
Poplatky a financování | |
| 0 Kč / kurz | |
Přihláška | |
| MFF UK, V Holešovičkách 2, Praha 8 | |
| RNDr. Martina Kekule, Ph.D. | |
| martina.kekule@matfyz.cuni.cz | |
| 95155 2420 | |
| 06.11.2025 | |
| 12.11.2025 | |
![]() |
|
