Diagnostika lexikálně-sémantické jazykové roviny v předškolním věku
Název práce v češtině: | Diagnostika lexikálně-sémantické jazykové roviny v předškolním věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Diagnostics of lexical and semantic level of language in preschool age |
Klíčová slova: | slovní zásoba, dětská řeč, předškolní období, Peabody test, PPVT-4, komunikační dovednosti, diagnostika |
Klíčová slova anglicky: | vocabulary, child speech, pre-school age, Peabody test, PPVT-4, communication skills, diagnostic |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.09.2010 |
Datum zadání: | 23.08.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.10.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2015 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.07.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce bude zaměřena na diagnostiku slovní zásoby u dětí předškolního věku.
V teoretické části budou shrnuty poznatky o současné diagnostice slovní zásoby u nás a v zahraničí, se zaměřením na test PPVT-4, vývojové charakteristiky dítěte v předškolním věku a specifika vývoje komunikační schopnosti v tomto období. V praktické části bych chtěla provést kvantitativní výzkumné šetření - testování podle diagnostického nástroje PPVT-4, který se v naší republice dosud nepoužívá a srovnat výsledky tohoto testu s výsledky používaných testů. |
Seznam odborné literatury |
Bloom, P. How children learn the meanings of words. Cambridge: MIT Press, 2000
Čermák, F. Jazyk a jazykověda. Praha: Karolinum, 2001 Dunn M. L., PhD, Dunn D.M. Peabody Picture Vocabulary Test, Fourth Edition (PPVT™-4), 1997 Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000 Lechta, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál 2003 Mikulajová, M., Rafajdusová, I. Vývinová dysfázia. Špecificky narušený vývin reči. Bratislava, 1993 Mistrík, J. Jazyk a řeč. Bratislava: Mladá léta, 1999 Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Praha: Grada, 2011 Smolík, F. Psychologické aspekty osvojování jazyka. Praha: UK, 2000 Vygotskij, L.S. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1970 |
Předběžná náplň práce |
Pozn.: úplná změna tématu |