Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika lexikálně-sémantické jazykové roviny v předškolním věku
Název práce v češtině: Diagnostika lexikálně-sémantické jazykové roviny v předškolním věku
Název v anglickém jazyce: Diagnostics of lexical and semantic level of language in preschool age
Klíčová slova: slovní zásoba, dětská řeč, předškolní období, Peabody test, PPVT-4, komunikační dovednosti, diagnostika
Klíčová slova anglicky: vocabulary, child speech, pre-school age, Peabody test, PPVT-4, communication skills, diagnostic
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Lenka Šulová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.09.2010
Datum zadání: 23.08.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 05.10.2011
Datum a čas obhajoby: 07.09.2015 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.07.2015
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Lenka Morávková Krejčová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude zaměřena na diagnostiku slovní zásoby u dětí předškolního věku.
V teoretické části budou shrnuty poznatky o současné diagnostice slovní zásoby u nás a v zahraničí, se zaměřením na test PPVT-4, vývojové charakteristiky dítěte v předškolním věku a specifika vývoje komunikační schopnosti v tomto období.
V praktické části bych chtěla provést kvantitativní výzkumné šetření - testování podle diagnostického nástroje PPVT-4, který se v naší republice dosud nepoužívá a srovnat výsledky tohoto testu s výsledky používaných testů.
Seznam odborné literatury
Bloom, P. How children learn the meanings of words. Cambridge: MIT Press, 2000
Čermák, F. Jazyk a jazykověda. Praha: Karolinum, 2001
Dunn M. L., PhD, Dunn D.M. Peabody Picture Vocabulary Test, Fourth Edition (PPVT™-4), 1997
Ferjenčík, J. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál, 2000
Lechta, V. a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál 2003
Mikulajová, M., Rafajdusová, I. Vývinová dysfázia. Špecificky narušený vývin reči. Bratislava, 1993
Mistrík, J. Jazyk a řeč. Bratislava: Mladá léta, 1999
Průcha, J. Dětská řeč a komunikace. Praha: Grada, 2011
Smolík, F. Psychologické aspekty osvojování jazyka. Praha: UK, 2000
Vygotskij, L.S. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1970
Předběžná náplň práce
Pozn.: úplná změna tématu
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK