Hodnocení ve školní družině
Název práce v češtině: | Hodnocení ve školní družině |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Assessment in the after-school club |
Klíčová slova: | Školní družina|hodnocení|sebehodnocení|vychovatelka |
Klíčová slova anglicky: | After-school club|assessment|selfassessment|educator |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 20.04.2023 |
Datum zadání: | 21.04.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.05.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 22.01.2024 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.12.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.01.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá hodnocením dětí, které provádějí vychovatelky ve školní družině. Cílem této diplomové práce je zmapovat způsoby, jakými vychovatelky hodnotí ve školní družině děti. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část zahrnuje vymezení, cíle, poslání a činnosti školní družiny včetně role vychovatelky. Jedna z kapitol je také věnována hodnocení, vymezení, funkci, vlivům na děti a jeho formám a metodám. Empirická část pak obsahuje kvalitativní výzkum, jehož primárním cílem je zjistit a popsat, jakým způsobem hodnotí vychovatelky děti ve školní družině. Jsou zde interpretovány výsledky výzkumného šetření, které je uskutečněno metodou pozorování. Vychovatelky jsou sledovány během procesu hodnocení dětí, aby byly získány nejpodrobnější data o tom, jakým způsobem hodnotí děti. Další využitou metodou je polostrukturovaný rozhovor s vychovatelkami zaměřený na analýzu procesu jejich hodnocení dětí ve školní družině. Výsledky mohou přispět k většímu porozumění důležitosti hodnocení dětí vychovatelkami. |
Seznam odborné literatury |
Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Grada. Dařílek, P., & Kusák, P. (1998). Pedagogická psychologie. Vydavatelství Univerzity Palackého. Hájek, B., & Pávková, J. (2011). Školní družina (3., aktualiz. vyd). Portál. Helus, Z. (2001). Úvod do sociální psychologie: (aktualizovaná témata pro studující učitelství). Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Kolář, Z., & Šikulová, R. (2009). Hodnocení žáků (2., dopl. vyd). Grada. Košťálová, H., Miková, Š., & Stang, J. (2012). Školní hodnocení žáků a studentů: se zaměřením na slovní hodnocení (Vyd. 2). Portál. Kratochvílová, J. (2011). Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. MSD. Shánilová, I. (2010). Hodnocení žáků základní školy. Orbis Scholae, 4(1), 41-53. https://karolinum.cz/data/clanek/5323/OS_4_1_0041.pdf Slavík, J. (1999). Hodnocení v současné škole: východiska a nové metody pro praxi. Portál. Švaříček, R., & Šeďová, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Portál. Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozš. a aktualiz. vyd). Grada. Zormanová, L. (2014). Obecná didaktika: pro studium a praxi. Grada |