Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí
Název práce v češtině: Duševní zdraví ve výchově a vzdělávání v rámci školního prostředí
Název v anglickém jazyce: Mental health in education and training within the school environment
Klíčová slova: duševní gramotnost|duševní zdraví|výchova a vzdělávání|well-being|škola|adolescence|psychohygiena|psychosociální vývoj|duševní onemocnění
Klíčová slova anglicky: mental health|well-being|mental illness|school|psychosocial development|mental health literacy|education and training
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 08.03.2023
Datum zadání: 08.03.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.04.2023
Datum a čas obhajoby: 05.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Jaroslav Koťa
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce je teoreticko-empirické povahy a zaměřuje se na úroveň výchovy a vzdělávání v oblasti duševního zdraví u absolventů povinné školní docházky. Teorietická část vymezuje základní podklady k části empirické, a zároveň je syntézou odborné literatury, zabývající se psychosociálním vývojem, s dosavadním vývojem výchovy a vzdělávání v prostředí školy. Systém českého školství se neustále vyvíjí ve snaze reagovat na vývoj a potřeby populace. Na ošetření těchto potřeb již existují a dále se vyvíjí i různé projekty, studie a programy zaštítěné odbornými institucemi na duševní zdraví a psychosociální vývoj. Cílem výzkumné části je zjistit pomocí užití kvantitativní metodologie data prezentující úroveň znalostí studentů o duševním zdraví, dále dílčím cílem je také zjistit well-being těchto respondentů. Výstupem výzkumné části je prezentace se slovním zhodnocením a porovnání získaných dat s dosavadními výzkumy. Dílčím cílem je porovnat well-being s úrovní duševní gramotnosti.
Seznam odborné literatury
BENDA, J. (2019). Všímavost a soucit se sebou: proměna emocí v psychoterapii. Praha: Portál.
GOLEMAN, D. (2011). Emoční inteligence. 2. vydání. Praha: Metafora.
JOCHMANNOVÁ, L., KIMPLOVÁ, T., et al. (2021). Psychologie zdraví: biologické, psychosociální, digitální a spirituální aspekty. Praha: Grada Publishing.
KOSOVÁ, M. et al. (2021). Logoterapie v životním cyklu. Praha: Triton.
OCISKOVÁ, M., & PRAŠKO, J. (2015). Stigmatizace a sebestigmatizace u psychických poruch. Praha: Grada Publishing.
PROCHÁZKA, R., OREL, M., et al. (2021). Vývojová neuropsychologie. Praha: Grada Publishing.
RÖHR, H. P. (2021). Ztráta kontroly: inteligentní zvládání emocí. Praha: Portál.
RÜEGG, J., C. (2020). Mozek, tělo a duše: neurobiologie psychosomatiky a psychoterapie. Praha: Portál.
THOROVÁ, K. (2015). Vývojová psychologie: proměny lidské psychiky od početí po smrt. Praha: Portál.
VÁGNEROVÁ, M. (2014). Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK