Design online vzdělávání – vliv způsobu testování na učení se
Název práce v češtině: | Design online vzdělávání – vliv způsobu testování na učení se |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Online learning design – the impact of online assessment on attitude toward learning |
Klíčová slova: | e-learning|formativní hodnocení|online learning|strategie e-learningu|zapojení studentů|online hodnocení|seberegulace učení|metody hodnocení |
Klíčová slova anglicky: | e-learning|formative assessment|online learning|e-learning strategies|student engagement|online assessment|self-regulated learning|evaluation methods |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií - studia nových médií (21-UISKNM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Čeněk Pýcha, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 02.03.2023 |
Datum zadání: | 02.03.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 02.03.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 29.01.2024 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.12.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.01.2024 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Nina Wanča, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
E-learning je v současné době neopomenutelným, nástrojem vzdělávání, ať už jako doplněk frontální výuky, nebo ve formě samostatných kurzů či microlearningu. Je proto žádoucí optimalizovat design e-learningového obsahu, a spolu s ním i metody testování a hodnocení tak, aby bylo co nejvíce reprezentativní, co se týče nově nabytých znalostí a schopností, a aby studenty neformální výuky zároveň motivovalo k efektivní práci s učivem (formativnímu hodnocení). Diplomová práce si klade za cíl zmapovat, jaký vliv mají různé formy testování v rámci e-learningu na způsob seberegulovaného učení, tedy jak studující pracují s výukovými materiály, případně jakou mají motivaci s informacemi v rámci neformální výuky pracovat. V teoretické části diplomové práce budou představeny klíčové koncepty a přístupy spojené s online vzděláváním a současný stav na poli e-learningu. Dále bude popsáno současné poznání týkající se designu e-learningových programů. Praktická část bude věnována srovnávání konkrétních testovacích strategií. Bude zkoumána efektivita jednotlivých způsobů ověřování znalostí a dovedností ve vztahu k dalšímu rozvoji účastníků kurzů, a to pomocí kombinovaných metod. Materiály připravené pro výzkum budou vycházet z reálných vzdělávacích situací z různých oborů v rámci neformální výuky. Diplomová práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
EL-SABAGH, Hassan A. Adaptive e-learning environment based on learning styles and its impact on development students' engagement. International Journal of Educational Technology in Higher Education [online]. 2021, 18(1) [cit. 2023-01-10]. ISSN 2365-9440. Dostupné z: doi:10.1186/s41239-021-00289-4 GARRISON, D. R. E-learning in the 21st century: a community of inquiry framework for research and practice. Third edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2017. ISBN 978-1-138-95356-7. An Examination of Students Online Learning Satisfaction, Interaction, Self-efficacy and Self-regulated Learning. European Journal of Contemporary Education [online]. 2022, 11(1) [cit. 2023-01-10]. ISSN 23049650. Dostupné z: doi:10.13187/ejced.2022.1.16 HAYTHORNTHWAITE, Caroline A., Richard ANDREWS, Jude FRANSMAN a Eric M. MEYERS, ed. The SAGE handbook of e-learning research. Second edition. Los Angeles: Sage Reference, [2016]. ISBN 978-1-4739-0232-9. HEGE, Inge, Veronica ROPP, Martin ADLER, Katja RADON, Gerald MÄSCH, harold LYON a Martin R. FISCHER. Experiences with different integration strategies of case-based e-learning. Medical Teacher [online]. 2009, 29(8), 791-797 [cit. 2023-01-10]. ISSN 0142-159X. Dostupné z: doi:10.1080/01421590701589193 |