Klima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia
Název práce v češtině: | Klima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Classroom climate and relationships within graduating classes of four-year, six-year and eight-year grammar schools |
Klíčová slova: | Dotazník CES|gymnázium|maturitní ročník|rozhovory|školní třída|třídní klima|vztahy v třídním kolektivu |
Klíčová slova anglicky: | CES questionnaire|high school|senior year|interviews|classroom|classroom environment|classroom relationships |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.01.2023 |
Datum zadání: | 24.01.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.01.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2023 10:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.07.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Josef Valenta, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum vztahů v třídním kolektivu maturitních ročníků na čtyřletém, šestiletém a osmiletém typu studia na konkrétním gymnáziu v Písku. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy jako školní třída, klima školní třídy a především vztahy v rámci třídního kolektivu. V empirické části diplomové práce byl proveden výzkum v podobě případové studie realizované na Gymnáziu Písek. Cíl případové studie je pomocí dvou dotazníkových šetření a krátkých rozhovorů s vyučujícími zjistit povahu a vývoj vztahů ve třídních kolektivech maturitních ročníků u třech typů tříd s různou délkou studia. |
Seznam odborné literatury |
BRAUN, Richard. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ČÁP, J., MAREŠ, J., 2007. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7. ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4. CHRÁSKA M. A KOL.: Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS. Brno, Konvoj 2003. JEŽEK, S. (2003). Psychosociální klima školy I. Brno: MSD. LAŠEK, J., 2001. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. 2. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7041-980-9. MAREŠ, Jan. Jak neměřit ve třídě. Studia pedagogica, 2011, 16.1: 231-237. MAREŠ, J., JEŽEK, S., 2006. Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy. Pedagogická revue, roč. 58, č. 1, s. 30–45. ISSN 1335–1982. MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SNP, 1986. 14-557-86. NAKONEČNÝ, M. (1999). Sociální psychologie. Praha: Academia. ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K, et al., 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0. VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (1998). Aplikovaná sociální psychologie I. Člověk a sociální instituce. Praha: Portál. |