Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Klima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia
Název práce v češtině: Klima školní třídy a vztahy v třídním kolektivu u maturitních ročníků čtyřletého, šestiletého a osmiletého gymnázia
Název v anglickém jazyce: Classroom climate and relationships within graduating classes of four-year, six-year and eight-year grammar schools
Klíčová slova: Dotazník CES|gymnázium|maturitní ročník|rozhovory|školní třída|třídní klima|vztahy v třídním kolektivu
Klíčová slova anglicky: CES questionnaire|high school|senior year|interviews|classroom|classroom environment|classroom relationships
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.01.2023
Datum zadání: 24.01.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 24.01.2023
Datum a čas obhajoby: 07.09.2023 10:30
Datum odevzdání elektronické podoby:28.07.2023
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum vztahů v třídním kolektivu maturitních ročníků na čtyřletém, šestiletém a osmiletém typu studia na konkrétním gymnáziu v Písku. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy jako školní třída, klima školní třídy a především vztahy v rámci třídního kolektivu. V empirické části diplomové práce byl proveden výzkum v podobě případové studie realizované na Gymnáziu Písek. Cíl případové studie je pomocí dvou dotazníkových šetření a krátkých rozhovorů s vyučujícími zjistit povahu a vývoj vztahů ve třídních kolektivech maturitních ročníků u třech typů tříd s různou délkou studia.
Seznam odborné literatury
BRAUN, Richard. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014.
ČÁP, J., MAREŠ, J., 2007. Psychologie pro učitele. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-273-7.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
CHRÁSKA M. A KOL.: Klima současné české školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS. Brno, Konvoj 2003.
JEŽEK, S. (2003). Psychosociální klima školy I. Brno: MSD.
LAŠEK, J., 2001. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. 2. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus. ISBN 978-80-7041-980-9.
MAREŠ, Jan. Jak neměřit ve třídě. Studia pedagogica, 2011, 16.1: 231-237.
MAREŠ, J., JEŽEK, S., 2006. Kvalitativní metody pro diagnostiku psychosociálního klimatu školy. Pedagogická revue, roč. 58, č. 1, s. 30–45. ISSN 1335–1982.
MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SNP, 1986. 14-557-86.
NAKONEČNÝ, M. (1999). Sociální psychologie. Praha: Academia.
ŠVAŘÍČEK, R., ŠEĎOVÁ, K, et al., 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (1998). Aplikovaná sociální psychologie I. Člověk a sociální instituce. Praha: Portál.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK