Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
komunitní škola jako jedna z alternativ při domácím vzdělávání
Název práce v češtině: komunitní škola jako jedna z alternativ při domácím vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Community school as one of the alternatives of home education
Klíčová slova: komunita|škola|děti|domácí vzdělávání|alternativa
Klíčová slova anglicky: community|school|children|homeschooling|aternative
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
Řešitel: Bc. Petra Zavoralová - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.01.2023
Datum zadání: 19.01.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 25.01.2023
Datum a čas obhajoby: 11.09.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 11.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá tématem komunitních škol jako alternativ pro děti, které jsou přihlášené k domácímu vzdělávání. Teoretická část se zabývá přiblížením termínu komunitních škol v zahraničí a také v ČR, kde není v legislativě tento název nijak ukotven. Poukazuje na nejednoznačné užívání pojmu, ale také znaky a principy, které komunitní školy v ČR spojují. Přibližuje problematiku domácího vzdělávání a rostoucí zájem o využívání tzv. komunitních škol. Cílem praktické části bakalářské práce je pak poukázat na rozdíly a podobnosti dvou komunitních škol, do kterých dochází děti vzdělávané na domácím vzdělávání a to formou přiložených případových studií.
Seznam odborné literatury
HÁNA, D. a KOSTELECKÁ Y. Domácí vzdělávání: v kontextu evropských vzdělávacích systémů. Praha: Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80-7290-994-0.
MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-549-0.
MATTESICH, P.; MONSEY, B.; ROY, C. Community Building: What Makes It Work. Saint Paul: Amherst H. Wilder Foundation, 1997.
LORENZOVÁ, J. Komunitní vzdělávání a komunitní škola. In KRAUS, Blahoslav., aj. Člověk –prostředí – výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001.
SMOTLACHOVÁ, I. Komunitní přístup a možnosti jeho pedagogického využití.
Diplomová práce. Praha: FF UK, 2000.
SKOČOVSKÁ, A. Jak začít s domácím vzděláváním v podmínkách české legislativy. Diplomová práce. Olomouc, 2010.

Internetové zdroje:

A Brief History of Homeschooling [online]. In: . Stoughton, MA 02072 [cit. 2022-12-08]. Dostupné z: https://responsiblehomeschooling.org/research/summaries/a-brief-history-of-homeschooling/
ČŠI. Tematická zpráv: Individuální vzdělávání žáků na 1. stupni základních škol (tzv. domácí vzdělávání) [online]. Praha, 2016, 16 [cit. 2022-12-08]. Dostupné z: https://www.csicr.cz/Csicr/media/Prilohy/PDF_el._publikace/Tematick%C3%A9%20zpr%C3%A1vy/2016_TZ_individualni_vzdelavani_1-stupen_ZV.pdf
ENGLE, David. Homeschooling in the United Kingdom [online]. 2022, [cit. 2022-12-08]. Dostupné z: https://homeschoolacademy.com/blog/homeschooling-in-the-united-kingdom/
Find Your State Homeschool Law. In: Hslda.org [online]. [cit. 2022-12-08]. Dostupné z: https://hslda.org/legal
LORENZOVÁ, J. Komunitní vzdělávání a komunitní škola. In Člověk – prostředí –
výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
NOVOTNÁ, Lucie. Evaluace v domácím vzdělávání [online]. Katedra pedagogiky s celoškolskou působností PdF UP v Olomouci [cit. 2022-12-08]. Dostupné z: http://epedagog.upol.cz/eped1.2002/mimo/clanek14.htm
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK