Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Strategie inkluzivního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
Název práce v češtině: Strategie inkluzivního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
Název v anglickém jazyce: Strategies for inclusive education in selected European countries
Klíčová slova: inkluze|inkluzivní vzdělávání|inkluzivní škola|pedagog|integrace|Česká republika|Evropa
Klíčová slova anglicky: inclusion|inclusive education|inclusive school|educator|integration|Czech Republic|Europe
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. et Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.01.2023
Datum zadání: 05.01.2023
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 20.01.2023
Datum a čas obhajoby: 13.06.2023 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:14.05.2023
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá inkluzivním vzděláváním žáků ve školním prostředí v kontextu České republiky a jiných evropských zemí. V teoretické části je vymezen termín integrace v porovnání s inkluzí, hlavní principy inkluze a inkluzivní diagnostika. Jsou představeny klíčové rysy inkluzivní školy a metody měření inkluze. Pozornost je věnována i lidem podílejících se inkluzivním vzdělávání a příčinám aplikace proinkluzivního přístupu.
V praktické části jsou analyzovány národní strategie inkluzivního vzdělávání České republiky a vybraných evropských zemí. Jsou uvedeny výzkumy týkající se inkluzivního vzdělávání, jejichž data jsou komparována. Primárním cílem je vytvořit přehled strategií inkluzivního vzdělávání ve vybraných zemích Evropy provedený na základě analýzy národních strategií a proběhlých šetření. Tento souhrn zahrnuje též způsoby implementace inkluze. Sekundárním cílem je tyto strategie a výzkumy porovnat.
Seznam odborné literatury
ARMOSTRONG A. C., ARMSTRONG D., SPANDAGOU I. Inclusive education: international policy and practice. Los Angeles: SAGE, 2010. ISBN: 978-1-84787-941-7
HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
LECHTA, V. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
TANNENBERGEROVÁ, M. Průvodce školní inkluzí, aneb, Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti? Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-008-1.
THOMAS M. K. E., HENG L., WALKER P. Inclusive education is a right, right? Boston: Brill Sense, 2010. ISBN 978-90-04-43478-3. 6. GRAHAM, L. J. Inclusive education for the 21st century: theory, policy and practice. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 9781000257526.
ZILCHER, L., SVOBODA, Z. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-271-0789-6
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK