Edukační projekty na poli orální historie
Název práce v češtině: | Edukační projekty na poli orální historie |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational projects in the field of oral history |
Klíčová slova: | orální historie|projektové vzdělávání|paměťová studia|didaktika dějepisu |
Klíčová slova anglicky: | oral history|project education|memory studies|history didactics |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav českých dějin (21-UCD) |
Vedoucí / školitel: | doc. Mgr. Kamil Činátl, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 04.01.2023 |
Datum zadání: | 04.01.2023 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 06.01.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2023 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 14.08.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Jaroslav Najbert, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je analýza tří českých edukačních projektů, které jako svou hlavní metodu využívají metodu orální historie. Jedná se o projekty Příběhy našich sousedů, Československo v paměti žen a literární soutěž Zlatý diktafon. Práce zasadí projekty do kontextu organizací a spolků, které je zaštiťují (Post Bellum z. ú., Gender studies o. p. s. a Česká asociace orální historie). Dále se zaměří na didaktickou teorii, koncepty a metody, které projekty využívají k výuce dějepisu. Závěrečná část práce se bude věnovat sebereflexi jednotlivých projektů pomocí rozhovorů s jejich vedoucími. Informace a podklady pro zpracování bakalářské práce budou čerpány ze studia odborné české, anglické a německé literatury z oblasti orální historie a didaktiky dějepisu a z projektových metodik. |
Seznam odborné literatury |
ČINÁTL, Kamil, Naše české minulosti, aneb, Jak vzpomínáme, Praha: Nakladatelství lidové noviny, 2014. HALBWACHS, Maurice, Kolektivní paměť, Praha: Sociologické nakladatelství 2009. HAVLŮJOVÁ, Hana a Jaroslav NAJBERT, Paměť a projektové vyučování v dějepise, Praha: Ústav pro studium totalitních režimů, 2014. SEIXAS, Peter a Tom MORTON, The Big Six Historical Thinking Concepts, Toronto: Nelson, 2012. VANĚK, Miroslav, Orální historie ve výzkumu soudobých dějin. Praha: Centrum orální historie ÚSD, 2004. |