Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Česká televize na vyžádání: Kurace hlavní stránky iVysílání mezi lety 2020 a 2022
Název práce v češtině: Česká televize na vyžádání: Kurace hlavní stránky iVysílání mezi lety 2020 a 2022
Název v anglickém jazyce: Czech Television on demand: Curation of the iVysílání homepage between 2020 and 2022
Klíčová slova: Česká televize|média veřejné služby|video na vyžádání|kurace|online distribuce
Klíčová slova anglicky: Czech Television|public service media|video on demand|curation|online distribution
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra filmových studií (21-KFS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Petr Szczepanik, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.12.2022
Datum zadání: 15.12.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.03.2023
Datum a čas obhajoby: 04.09.2023 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.08.2023
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Jana Čížkovská
 
 
 
Zásady pro vypracování
Tato diplomová práce bude věnována iVysílání, tedy VOD platformě České televize, konkrétně komparaci publikačních strategií na domovské stránce její nové a staré verze pomocí datové analýzy se zaměřením na naplňování hodnot média veřejné služby.
iVysílání funguje již od roku 2004 a podle dat ČT přistupuje k některým pořadům i 20-30 % diváků přes iVysílání[1], nikoli přes televizní obrazovku, přičemž toto číslo má potenciál se zvyšovat v návaznosti na stále rostoucí trend počtu uživatelů jednotlivých VOD platforem[2]. V prosinci 2021 byla představena zcela nová podoba této platformy, která měla přinést vedle proměny designu zpřehlednění nabídky, vyšší komfort pro uživatele a poprvé i tvorbu určenou ryze pro internetovou distribuci.
Většina současných výzkumů VOD platforem je založena na formální analýze vlastností rozhraní jako je design, rozvržení či navigace. Přestože tyto výzkumy přispívají k porozumění VOD platformám, vypovídají pouze o části a nic neříkají o dlouhodobých vzorcích zpřístupňování obsahu, proto se na ně, a tedy na publikační strategie, chci zaměřit ve své práci. Dosud neexistuje studie věnující se publikační strategii iVysílání.
Cílem práce bude odpovědět na otázku, jak se liší publikační strategie domovských stránek staré a nové verze iVysílání a jak obě tyto verze naplňují hodnoty média veřejné služby tak, jak je definovala Evropská vysílací unie (univerzalita, nezávislost, excelence, diverzita, odpovědnost a inovativnost). Mou hypotézou je, že iVysílání doplňuje mezery, které má v naplňování hodnot média veřejné služby televizní vysílání České televize (vyšší pozornost je věnována zásahu mladší divácké skupiny, kterou se skrze televizní vysílání nedaří oslovit).
Na práci průběžně pracuji již od roku 2020, kdy s pomocí mého vedoucího docenta Szczepanika a konzultanta Jannicka Kirka Sørensena z Univerzity v Aalborgu čistím a předběžně vyhodnocuji data sebraná z hlavních stránek iVysílání pomocí skriptů vytvořených v jazyce Python a programu pro vizualizaci dat Tableau. Podkladovým materiálem jsou data z hlavních stránek obou verzí iVysílání, vždy v období jednoho roku. Analyzovaným obdobím je tedy 5. 12. 2020 – 5. 12. 2021 a 6. 12. 2021 – 6. 12. 2022.

Předpokládaná struktura práce
1. Úvod
o Nastínění tématu, obsahu a cílů práce
2. Teoretická část
o Definice základních pojmů (VOD platformy, veřejnoprávní média – společenská odpovědnost veřejnoprávního média)
o VOD platformy veřejnoprávních médií ve světě
o VOD platforma veřejnoprávního média v ČR
§ Historie a současnost iVysílání
o Dosavadní studie o publikačních strategiích VOD platforem veřejnoprávních médií
3. Výzkumná část
o Metoda analýzy (komparativní analýza, datová analýza)
o Design výzkumu
§ Datová analýza
· Sběr dat, čištění dat, vizualizace
o Komparace
o Výsledky analýzy
4. Závěr

[1] MediaGuru, 2021. ČT spustí novou podobu iVysílání, uvede pořady jen pro web. MediaGuru [online].[cit. 13.12.2022]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2021/11/ct-spusti-novou-podobu-ivysilani-uvede-porady-jen-pro-web/
[2] Zelenka, Filip, 2021. Streamovací služby prolomily rekordní hranici miliardy předplatných. E15.cz - Byznys, politika, ekonomika, finance, události [online]. [cit. 13.12.2022]. Dostupné z: https://www.e15.cz/byznys/technologie-a-media/streamovaci-sluzby-prolomily-rekordni-hranici-miliardy-predplatnych-1379020
Seznam odborné literatury
ÁLVAREZ, Martín Vaz, José Miguel Túñez LÓPEZ a María José Ufarte RUÍZ, 2020. What Are You Offering?: An Overview of VODs and Recommender Systems in European Public Service Media. Information Technology and Systems [online]. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: DOI:10.1007/978-3-030-40690-5_69
BRUUN, Hanne, 2020. Dilemmas in multi-platform scheduling. Re-scheduling Television in the Digital Era [online]. 1. Londýn: Routledge, s. 90-104 [cit. 13. 12. 2022]. ISBN 0367226758. Dostupné z: DOI:10.4324/9780429276309-6
CAPPON, Claudio a kol., 2015. Odborné posouzení základních hodnot média veřejné služby [online]. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: https://img.ceskatelevize.cz/boss/image/contents/rada-ct/vyrocni_zpravy/prilohy_14/ebu-odborne-posouzeni-zakladnich-hodnot-media-verejne-sluzby.pdf
ČESKÁ TELEVIZE, 2003. Kodex České televize: zásady naplňování veřejné služby v oblasti televizního vysílání. Praha: Česká televize, 46 s. ISBN 80-85005-46-8.
DONDERS, Karen, RAATS, Tim and Stephanie TINTEL, 2020. "11 (Re)defining public service media from an economic perspective: Damned if they do, damned if they don’t". Management and Economics of Communication [online]. Berlín, Boston: De Gruyter Mouton, s. 203-222. Dostupné z: DOI: 10.1515/9783110589542-011
HARRISON, J., & WESSELS, B, 2005. A new public service communication environment? Public service broad-casting values in the reconfiguring media. New Media & Society, 7(6), s. 834–853. [cit. 13. 12. 2022] Dostupné z: DOI: 10.1177/1461444805058172
CHMELÍČEK, Dušan, 2000. ČESKÁ TELEVIZE. Česká televize – věc veřejná: sborník textů k diskusi o roli televize, veřejné služby na počátku 21. století. Praha: Česká televize, 114 s. ISBN 80-85005-31-X.
KELLY, J.P a Jannick Kirk SØRENSEN, 2021. "What's on the interface tonight?": A longitudinal analysis of the publishing strategies of public service video-on-demand platforms in the UK and Denmark. MedieKultur [online]. 37(70), s. 66-90 [cit. 13. 12. 2022]. ISSN 0900-9671. Dostupné z: DOI: 10.7146/mediekultur.v37i70.122386
LOWE, G. F. a T. HUJANEN, 2003. Broadcasting & Convergence: New Articulations of the Public Service Remit: RIPE@ 2003. Nordicom, University of Gothenburg. 335 s. ISBN: 91-89471-18-0
MANOVICH, Lev, 2004. Cultural analytics: Visualising cultural patterns in the era of “more media”[online]. Milan: DOMUS, Spring. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: http://manovich.net/content/04-projects/063-cultural-analytics-visualizing-cultural-patterns/60_article_2009.pdf
MOE, Hallvard, 2010. Governing public service broadcasting:“Public value tests” in different national contexts. Communication, culture & critique, 3.2: 207-223. ISSN: 1753-9129
STANFILL, M., 2015. The interface as discourse: The production of norms through web design [online]. New Media & Society, 17(7), s. 1059–1074. [cit. 13. 12. 2022]. Dostupné z: DOI: 10.1177/1461444814520873
STÁRKOVÁ, Kateřina, 2006. Česká televize mezi státem a trhem: problematika fungování televize veřejné služby v České republice. Praha: Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova. Fakulta sociálních věd. Institut sociologických studií. 110 s.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK