Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rodič učitelem – porovnání domácího vzdělávání v České republice a Spojených státech amerických
Název práce v češtině: Rodič učitelem – porovnání domácího vzdělávání v České republice a Spojených státech amerických
Název v anglickém jazyce: Parent as teacher – homeschooling comparison in the Czech Republic and United States of America
Klíčová slova: domácí vzdělávání|indiviudální vzdělávání|rodina|povinná školní docházka|Česká republika|Spojené státy americké|edukace|historie vzdělávání
Klíčová slova anglicky: homeschooling|individual education|family|compulsory school attendance|Czech republic|United States of America|education|history of education
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.12.2022
Datum zadání: 15.12.2022
Schválení administrátorem: bylo schváleno
Datum potvrzení stud. oddělením: 15.12.2022
Datum a čas obhajoby: 24.01.2023 11:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.12.2022
Datum proběhlé obhajoby: 24.01.2023
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Veronika Klapálková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se zabývá individuálním vzděláváním v domácím prostředí jakožto možnou alternativou výuky dětí. Popisuje historii a počátky domácího vzdělávání v Evropě a Spojených státech amerických. Představuje názory na výuku českých a amerických rodičů, kteří sami učí své děti. Zaměřuje se na porovnání přístupu k domácímu vzdělávání v České republice a USA a snaží se zachytit jejich shodné markanty. The diploma thesis deals with individual education in the home environment as a possible alternative to teaching children. Describes the history and origins of homeschooling in Europe and the United States. It presents the opinions of Czech and American parents who teach their children themselves. It focuses on comparing the approach to homeschooling in the Czech Republic and the USA and tries to capture their common features.
Seznam odborné literatury
ALDORTOVÁ, N. Vychováváme děti a rosteme s nimi. 1. vyd. Praha : Práh, 2010. 232 s. ISBN 978-80-7252-287-3 BOČKOVÁ, Kateřina. Domácí vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80- 7598-824-9. FARRIS, Michael P., WOODRUFF Scott A. The future of homeschooling, Washington D.C. 1997 FREIOVÁ, Michaela. Domácí škola: americká zkušenost. Praha 1996 HÁNA, David, KOSTELECKÁ, Yvona. Domácí vzdělávání v kontextu evropských vzdělávacích systémů. [Praha]: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019. ISBN 978-80- 7290-994-0. ILLICH, Ivan. Odškolnění společnosti: polemický spis. Praha: Sociologické nakladatelství, 2001. Studie (Sociologické nakladatelství). ISBN 80-85850-96-6 KOSTELECKÁ, Yvona, BELÁŇOVÁ Andrea, HÁNA David, KAŠPAROVÁ Irena, PIVARČ Jakub, SVOBODOVÁ Zuzana. Domácí vzdělávání. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 978-80-7603-187-6. KLICKA, Ch. J. A Legal Analysis Home Schooling in the USA, 1996 MERTIN, V. Pedagogicko-psychologické aspekty individuálního vzdělávání. Pedagogika, 2003, roč. 53, č. 4. ISSN 2336-2189. PALOUŠ, Radim. K filozofii výchovy: (východiska fundamentální agogiky). Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-25390-3.A. PESTALOZZI, J. J. Kterak Gertruda své děti vyučuje. Brno: Karel Winiker, 1910. PETRIE, Amanda J. Home Educators and the Law within Europe. 1995 PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 2. vyd. Praha : Portál, 2004. 141 s. ISBN 80-7178-977-1. ŠVAŘÍČEK R., ŠEĎOVÁ K. a kol Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách., 2. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6. MŠMT: Zákon o předškolním, základním středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) č. 561/2004
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK