Příčiny neúspěchu dětí při studiu ze sociálně vyloučených lokalit.
Název práce v češtině: | Příčiny neúspěchu dětí při studiu ze sociálně vyloučených lokalit. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Causes of the failure of children in studies from socially excluded locations. |
Klíčová slova: | sociální vyloučení|sociální začleňování|sociální pedagogika|sociální pedagog|sociálně vyloučené lokality|dítě|škola|nízko-příjmové rodiny. |
Klíčová slova anglicky: | social exclusion|social inclusion|social pedagogy|social pedagogue|socially excluded locations|child|school|low-income families. |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Valášková Vincejová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.12.2022 |
Datum zadání: | 13.12.2022 |
Schválení administrátorem: | bylo schváleno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.04.2023 |
Datum a čas obhajoby: | 13.06.2023 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.06.2023 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | prof. PaedDr. Ondrej Kaščák, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Diplomová práce se zabývá popisem školního neúspěchu a neprospěchu u dětí pocházejících ze sociálně vyloučených lokalit v České republice. Cílem práce je zjištění překážek a příčin bránící rozvoji žákům ze sociálně vyloučených lokalit ve vzdělávání. Součástí práce je zmapování a shrnutí výzkumů, které se touto problematikou zabývají. V praktické části jsou pomocí kvantitativní metody výzkumu zjišťovány překážky a příčiny, které brání žákům ze sociálně vyloučených lokalit ve školním úspěšnosti. |
Seznam odborné literatury |
1. BAKOŠOVÁ, Zuzana, 2005. Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: STIMUL. ISBN 80-89236-00-6 2. BALVÍN, Jaroslav. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R,2012. ISBN 978-80-86798-07-3. 3. BENEŠ, Milan, 2002. Idea vzdělávání v dnešní společnosti. Praha: Eurolex Bohemia, Andragogika. ISBN 8086432408. 4. HÁJKOVÁ V., STRNADOVÁ I. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7. 5. HÁJKOVÁ, V. Integrativní pedagogika. Praha: IPPP ČR, 2005. ISBN 80-86856-05-4. 6. HATÁR, Ctibor, 2009. Sociálna pedagogika, sociálna andragogika a sociálna práca: teoretické, profesijné a vzťahové reflexie. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Česká andragogická společnost. Česká a slovenská andragogika. ISBN 978-80-87306-01-7. 7. HLADÍK, Jakub. Multikulturní výchova: Socializace a integrace menšin. Zlín: UTB, 2006. ISBN 80-7318-424-9. 8. KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž: Spirála, 1995. ISBN 80-901873-1-5. 9. KUCHARSKÁ A. Školní speciální pedagog. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0497-8. 10. WOLF, Josef, 2000. Lidské rasy a rasismus v dějinách a v současnosti: člověk a jeho svět II. Praha: Karolinum. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 80-246-0099-4. |